Для груп № 24, 28 і в подальшому для груп № 203, 215
ІНСТРУКЦІЙНО – ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
на
ремонт струмоприймача Л13-У в обсязі ПР-1
Основні технічні дані струмоприймача:
Номінальна
напруга __________________________________________________________ 25 кВ.
Тривало допустимий струм:
В
русі ________________________________________________________ 500 А
При
стоянці ___________________________________________________ 50 А
Найбільш допустима
швидкість ________________________________________________ 160 км/год
Гранична висота підйому
(над опущеним полозом)_________________________________ 2100 мм
Найбільша
робоча висота (над опущеним полозом)________________________________ 1900 мм
Найменша робоча висота
(над опущеним полозом) ________________________________ 400 мм
Статичне натискання на
контактний дріт в діапазоні робочої висоти:
При
підйомі (активне) не менше ____________ 6 кг
При
опусканні (пасивне) не більше __________ 9 кг
Різниця між найбільшим і
найменшим натисканням
при односторонньому русі струмоприймача в
діапазоні
робочої висоти не більше
_______________________________________________________ 1 кг
Час підйому та опускання до максимальної робочої
висоти
При номінальному тиску стиснутого повітря
________________________________________ 4 – 7 сек.
Повний хід каретки
_____________________________________________________________ 50
мм
Вага струмоприймача
___________________________________________________________ 290 кг
Найменування робіт
|
Описання робіт та технічні вимоги
|
Пристосування та інструмент.
|
1. Очистити
та оглянути струмоприймач.
|
Перед ремонтом переглянути журнал технічного стану електровозу форми ТУ
152 на наявність зауважень по роботі струмоприймачів від останнього
технічного обслуговування або поточного ремонту. Виконати ретельне очищення
струмоприймача від бруду та пилу.
|
Технічні
серветки.
|
2. Оглянути
полози струмоприймачів, перевірити стан вугільних вставок.
|
Оглядаючи полози, перевірити цілісність каркасу, впевнившись у
відсутності тріщин та пропалів та відсутність перекосу. Полози, які мають
погнуті кінці, тріщини та пропали каркасів, відстаючі від каркасу кінці
крайніх накладок, замінити. Впевнитись у надійності кріплення всіх вугільних
вставок. При необхідності необхідно піджати ослаблі гвинти. Планки (коритця)
зламані та непридатні – замінити. Допускається деталі, що мають тріщини та
пропали, заварювати газовим зварюванням. Зварювальні роботи проводити
відповідно Инструктивным указаниям № 251/ЦТеп.
|
Плоскогубці,
ключі гайкові та торцеві 6,8,10,12,13,17,24, слюсарний молоток, напилок.
|
3. Провести
запилювання вугільних вставок
|
Запилювання проводити, якщо підпали носять характер пропила або може
розвинутись в пропил. Вугільні вставки, висота яких над планкою кріплення
(коритцем) або полосою менше
|
Напилок,
штангенциркуль з нутроміром.
|
4. Перевірити
зазори між вугільними вставками.
|
Зазор між вугільними вставками не повинен перевищувати величини
|
Набір щупів.
|
5. Оглянути
опорні ізолятори.
|
Впевнитись у відсутності тріщин та зламів в опорних ізоляторах. Ізолятори
які мають тріщини, пошкодження або сколи глазурі більше 15% довжини шляху
можливого перекриття напругою, замінити.
|
Зовнішній
огляд, рулетка.
|
6. Перевірити
стан кріплення деталей струмоприймача.
|
Перевірити кріплення основи струмоприймача, пневматичного приводу,
міцність затяжки болтових з’єднань на зовнішніх пружинах. Впевнитись в
надійності кріплення труб в шарнірах. Труби, що мають вм’ятини глибиною
більше
|
Ключі
гайкові 17,19,22,24,27,32, торцеві
10,11, викрутка, плоскогубці, набор щупів №4, пристосування.
|
7. Перевірити
кріплення і стан шунтів, їх наконечників та пружин..
|
Шунти, що мають обрив жил більше 20%, замінити. Пружини зі зламами,
тріщинами в витках, деформовані і втративши свої пружні властивості,
замінити.
|
Викрутка, ключі
гайкові і торцеві 10,11, плоскогубці.
|
8. Перевірити
стан кареток.
|
Впевнитись в рухомості кареток струмоприймача, їх вільному переміщенні у
всіх робочих положеннях, ретельно оглянути їх деталі, звертаючи увагу на те,
щоб вони не були погнуті, не мали тріщин, вм’ятин і підвищеного зношення
валиків, втулок і напрямних. Деталі кареток очистити від загустівшого мастила
і змастити мастилом ЦИАТИМ – 201 або ЖТКЗ – 65 у кількості 3-
|
Плоскогубці,
ключі гайкові 10,12,13,14,17.
|
9. Провести
огляд повітряного поліетиленового рукава.
|
Протирання рукава проводити чистими сухими технічними серветками.
Протирка рукавів з використанням бензину, оливи, а також фарбування поверхні
масляною фарбою заборонено. Поліетиленовий рукав замінити при виявленні
перегину з глибокою вм’ятиною, поперечного надрізу глибиною до
|
Технічні
серветки,ключ гайковий 32-36.
|
10. Перевірити
стан пневматичного приводу.
|
Перевірити привод і з’єднувальні труби на витік повітря під тиском стисненого
повітря 0,5 МПа (5кгс/см2). Виявлені витоки усунути, підтягнувши
з’єднувальні кріплення. При виявленні витоків в приводі замінити
струмоприймач на справний.
|
Ключі гайкові.
|
11. Перевірити
підйом струмоприймачів.
|
Перевірку проводити вмикаючи кнопки управління з обох кабін машиніста при
тиску стисненого повітря 0,35 МПа (3,5кгс/см2). Струмоприймач
повинен плавно підніматись до найбільшої робочої висоти.
|
Пристосування
визначення висоти підйому.
|
12. Перевірити
та відрегулювати статичну характеристику струмоприймачів. Перевірити час
підйому та опускання струмоприймача.
|
Статичне натискання на контактний провід в діапазоні робочої висоти
(400-1900мм) повинно бути: активне (при підйомі вверх) не менше 6 кгс,
пасивне (при опусканні вниз) не більше 9 кгс. При цьому різниця між активним
та пасивним натисканням в одній точці (двійне значення тертя в шарнірах
приведене до верхнього вузла) не повинна перевищувати 2 кгс. Час підйому
рухомої системи до найбільшої робочої висоти повинен бути в межах 4-7сек., а
час опускання 3,5-5 сек.
|
Динамометр
ДПУ-0, 02-2 зі шкалою 20кгс, секундомір, пристосування визначення висоти
підйому.
|
Норми допусків та зношень струмоприймачів.
№
п/п
|
Найменування деталей та розміри
|
Тип
|
Креслярський
розмір, мм
|
Бракуваль-ний в експлуатації, мм
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
6.
|
1
|
Товщина
вугільних вставок полоза
|
Тл13у
П7А
|
30
|
Менше 10
|
2
|
Зміщення центу полоза відносно центру основи струмоприймача поперек його
осі в межах робочої висоти
|
Всі
|
-
|
Більше 30
|
3
|
Відхилення
верхньої поверхні полоза від горизонталі:
А) при встановленні струмоприймача на вивірених тумбах
не більше
Б) при встановленні на даху електровоза
|
Всі
|
-
-
|
-
Більше 20
|
4
|
Найбільший
сумарний аксіальний зазор в будь-якому шарнірі рами
|
Всі
|
-
|
Більше 4
|
5
|
Найменша
товщина стінки втулки будь-якого шарніра рами
|
Всі
|
-
|
Менше 0,5
|
6
|
Зношення
у втулці кришки циліндра від штока поршня, не більше
|
Всі
|
-
|
Більше
3
|
7
|
Поперечний
люфт на тязі струмоприймача
|
Всі
|
-
|
Більше
3
|
8
|
Вігнутість
полоза на довжині 1м прямолінійної частини, не більше
|
Всі
|
-
|
Більше
2
|
9
|
Допустиме
зменшення розмірів валиків і осів від номінальних при діаметрі:
-
Від 5 до
10 включно
-
більше 10
до 18 включно
-
більше 18
до 30 включно
|
Всі
|
0,015-0,055
0,02-0,07
0,025-0,085
|
Більше
0,5
Більше
1,1
Більше 1,3
|
10
|
Зазор між
вставками, змонтованими на полозі
|
Всі
|
0,5
|
Більше
0,8
|
11
|
Відстань
між верхніми рамами в складеному стані і буферами основи
|
Всі
|
-
|
Більше
25
|
Для вугільних вставок є інші норми
граничного зношення. Вони не перечать вказаній, але враховують можливі
неточності виготовлення каркасу полоза та елементів кріплення. Відстань від
елементів каркасу, що кріплять вугільну вставку, до поверхні тертя повинна бути
не менше 1мм літом, 2 мм
– взимку, 3 мм
– при ожеледі.
Виписка із Технологической инструкции ТИ-514 на техническое обслуживание и
ремонт токоприемников.
Вимоги охорони праці.
Дотримуватись вимог ІНСТРУКЦІЇ з охорони праці № 20 для слюсарів
по ремонту електрорухомого складу
та ІНСТРУКЦІЇ з охорони праці № 158 для слюсарів з ремонту РС при виконанні робіт по даховому обладнанню електрорухомого складу
при проведенні ремонту ТО-2,
ТО-3, ПР-1, ПР-2, ПР-3
- Загальні положення
Слюсарі
повинні знати і виконувати вимоги інструкції по охороні праці, а також знати:
·
основні положення
загальної електротехніки;
·
призначення,
будову і принцип дії електричних машин і апаратів, механічного і пневматичного
обладнання ЕРС(електрорухомого складу);
·
електричні схеми
ЕРС, закрiпленого для технічного обслуговування i поточного ремонту;
·
інструкції по
експлуатації випробувальних стендiв, вимiрювальних приборiв, пристосувань,
механiзмiв для ремонту обладнання ЕРС, пневмо-і електроінструментів;
·
технологічний
процес ремонта ЕРС.
-
Для
виконання обов`язків слюсарів по ремонту
ЕРС допускаються особи, які пройшли медичне обстеження, навчання по вiдповiднiй
програмi професiональної пiдготовки, охоронi праці, правилам пожежної безпеки а
також отримавших інструктаж i здавших випробування по охоронi праці, на
вiдповiдний розряд i на групу по електробезпеці. По даній інструкції слюсар
інструктується перед початком роботи на підприємстві (первинний інструктаж) а
потім через кожні 3 місяці (повторний інструктаж). Результати інструктажу
заносяться в «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці, в журналі
після проходження інструктажу повинен бути підпис інструктуючого та слюсаря.
-
Слюсарi, як
виконують роботи, зв’язанi iз строповкою вантажiв i роботи по керуванню
вантажопідйомними механізмами (електричні талi, якi керуються з підлоги),
повинні мати посвiдчення на право виконання стропальних робіт i робіт по
керуванні вантажопідйомними механізмами.
-
Слюсарi зобов”язані :
-
Вміти користуватися
засобами колективного та індивідуального
захисту ;
-
Дотримуватись зобов”язань з
охорони праці передбачених колективним
договором (угодою,трудовим договором ) та правилами внутрішнього
трудового розпорядку підприємства , в тому числі :
-
своєчасно
починати та закінчувати роботу, дотримуватися часу
технологічних та обідньої перерв;
-
не
виконувати роботи, які не передбачені змінним завданням ;
-
не
знаходитися на роботі у позаурочний час без відповідного дозволу керівника.
-
Слюсар повинен:
§ при виконаннi роботи бути уважним i виконувати тільки
доручену роботу, а також всi вказівки i розпорядження тільки майстра i
бригадира. Про початок i кінець виконуючої роботи оповiстити безпосередньо
керівника;
§ утримувати в чистотi робоче мiсце, не допускаючи його
захламлення деталями, пристосуваннями i iнструментом;
§ зайвий інструмент i пристосування після виконання
роботи здати в інструментальну комору;
§ обтиральні i другi матеріали, непридатнi для
подальшого використання, винести в призначене для цього мiсце;
§ всi знiмаємi з ЕРС деталi прибрати в місця,
встановлені технологічним процесом.
§
В цехах i вiддiленнях депо:
q реагувати на сигнали, якi подаються водіями рухомого
транспорту ;
q переходити оглядові канави тільки по перехiдним
місткам;
q виконувати вимоги забороняючих, попереджувальних,
вказівних i предписуючих знаків,
надписiв i iншої сигналізації;
q
будьте уважнi,
стежте за рухом локомотивiв, вагонiв, вантажнопiдiймальних кранiв, автомобiлiв
та іншого транспорту;
q
мiсця, де ведуться
роботи на висотi, обходити на безпечнiй вiдстанi;
q палити тільки у встановлених місцях;
§ При пiдйомi на локомотив i сходi з нього
розташовуйтесь обличчям до пiднiжжя i триматися руками за поручнi;
§ Слюсар повинен бути забезпечений спецодягом, спецвзуттям і засобами індивідуального захисту за установленими нормами:
§ костюм бавовняний, напівчоботи юхтові, рукавиці
комбіновані, окуляри захисні, каска з
підшоломником. За встановленими нормами також безкоштовно видається
мило.
§ Про всi замiченi зауваження порушення вимог пожежної
безпеки, техніки безпеки, в тому числі про несправностi обладнання,
інструмента, пристроїв, засобiв захисту, спецодягу, утворюючих небезпеку для
життя людей або яка є передумовою до аварії або нещасного випадку, повiдомити
своєму безпосередньому керiвнику. В випадку неприйняття ним мір звертатися до
інженера по охоронi праці або керiвництву цеха, депо.
-
У випадку
отримання травми потерпiлий або працюючий поряд слюсар повинен зупинити роботу
i повiдомити про нещасний випадок свого безпосереднього керівника.
-
Слюсарю забороняється:
q знаходитись під піднятим вантажем;
q знімати огородження з обертаючих частин до повної
зупинки машини;
q
перебiгати колiї
перед рухомим транспортом;
q
включати i
зупиняти (крім аварiйних випадків) машини, верстати, механізми, робота яка не
входить в його обов’язки;
q
під час маневрів,
вводi(виводi) ЕРС в депо i ремонтні стійла (iз депо i
ремонтного стійла) виконувати які-небудь роботи по технiчному обслуговуванню i
ремонту ЕРС, знаходитись всередині локомотивів, під ними або на даху, а також в
місцях на території i в депо, вiдмiчених знаком “ОБЕРЕЖНО! НЕГАБАРИТНЕ МIСЦЕ”;
q
зкидати деталi,
пристосування i інструмент з візків, з дверей, вiкон i з дахів ЕРС, а також
розміщати їх на краях дахів, площадок i схiдцiв;
q
пiдходити або
проводити роботи на ЕРС, якi находяться на деповських коліях під контактним
проводом без майстра або бригадира.
2. ВИМОГИ
БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ
2.1. Перед початком роботи працiвник повинен бути
проiнструктований під розпис майстром чи керiвником робіт.
2.2. Перевірити на справність інструмент яким буде
виконуватися та чи інша робота. Про всi замiченi зауваження порушення вимог
пожежної безпеки, техніки безпеки, в тому числі про несправностi обладнання,
інструмента, пристроїв, засобiв захисту, спецодягу, утворюючих небезпеку для
життя людей або яка є передумовою до аварії або нещасного випадку, повiдомити
своєму безпосередньому керiвнику. В випадку неприйняття ним мір звертатися до
інженера по охоронi праці або керiвництву цеха, депо.
2.3. Працювати в спецодязi, користуватись засобами
захисту;
2.4.
Виконувати вимоги безпеки з охорони праці.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПIД ЧАС
ВИКОНАННЯ РОБIТ
3.1. До роботи на даху ЕРС при
вiдсутностi запобiжних огороджень на стiйловiй частинi депо(ПТОЛ) допускаються
тільки особи, якi пройшли спеціальний інструктаж. При роботi на даху ЕРС
необхiдно користуватися запобiжним поясом.
3.2. При
знаходженнi на даху забороняється
переходити (перебiгати, переплигувати) з секції на секцію електровоза. При
вiдкручуваннi i закручуваннi болтiв дахового обладнання рух ключа направляти до
себе.
3.3. При випробуваннi струмоприймача на підйом забороняється нахилятися над ним.
3.4. Слюсар повинен користуватися при
роботi справним iнструментом. Слюсар повинен носити інструмент i вимiрювальнi
прибори в спеціальних ящиках i сумках.
3.5. Молотки повинi бути насаженi на
рукоятки iз твердих порід дерева i закрiпленi металевим клином iз насiчками.
Зубила, крейцмейсели, бородки, просiчки, керни не повинні мати:
q
збитих i скошених
ударних частин;
q
задирок на
бокових гранях в мiсцях зажима їх рукою.
Розмiри
зiву(захвата) гайкових ключiв не повинні перевищувати розмiри головок
болтiв(граней гайок) бiльше нiж на 0,3 мм .
3.6. При відвертанні та
завертанні болтів дахового обладнання
рух ключа направляти до себе. Забороняється нарощувати ключ другим
ключем.
Забороняється застосовувати для ключiв пiдкладки, якщо прозiр мiж
площинами губок i головок болтiв або гайок більш за допустимий. Робочi поверхні
гайкових ключiв не повинні мати збитих скосiв, а рукоятки – задирок. На
рукоятці ключа повинен зазначатись його розмiр.
Під час відкручування i
закручування гайок та болтiв за необхідності слiд застосовувати ключi з довгими
рукоятками. Забороняється подовжувати
ключ другим ключем.
Напилки i викрутки повинні бути
міцно закрiпленi в рукоятках за допомогою металевих кілець. Поверхня дерев’яних
рукояток iнструментiв повинна бути гладкою, без задирок i тріщин.
Забороняється скидати деталі,
пристосування і інструмент з даху локомотива, а також розміщувати їх з краю
даху, майданчиках балконів і ступенях
підйомних драбин.
В зимовий час при переміщенні по даху локомотива
необхідно притримуватись за деталі дахового обладнання.
Забороняється сидіти на краю даху
локомотива.
Забороняється бігати по даху і
швидко переміщуватись особливо в зимовий
час.
3.7. При піднятому
струмоприймачі і виконанні ремонтних робіт на нім необхідно ставити підпорки на
верхню раму ТП13У
3.8. При заміні вузлів дахового обладнання управляти вантажопідіймальним
механізмом повинен слюсар, виконуючий ремонт.
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПIСЛЯ ЗАКIНЧЕННЯ РОБОТИ.
4.1 Прибрати
робоче мiсце. Інструмент, пристрої
протерти та скласти у відведеному для них мiсцi.
4.2 Повiдомити
керівника робіт про всi порушення та недоліки, якi були виявленi під час
роботи.
4.3. Зняти спецодяг, вимити руки та обличчя теплою водою з
милом, при можливості прийняти душ.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРIЙНИХ СИТУАЦIЯХ.
5.1. Аварійною ситуацією вважається вихід з експлуатації машин, механізмiв,
пристроїв в результаті порушення технології виробництва, правил експлуатації і
заходів безпеки, або в результаті стихійного
лиха, коли виникає загроза життю людей чи навколишньому середовищу.
5.2. Характерними ознаками стихійного лиха ( вибухів, пожеж, аварій і
т.д. ) може бути звуковий сигнал вибуху, горіння, дим, іскріння.
5.3. При виникненні ознак аварії
працівник зобов'язаний терміново припинити
роботу, відключити обладнання і
встановивши наявність аварії,
терміново повідомити про це
керівника робiт.
5.4. При виникненнi іскріння, горіння, появи диму а відмови в роботі
електрообладнання необхідно припинити всі роботи, відключити електрообладнання,
вийти із небезпечної зони, встановити чи не знаходиться хто-небудь із
працівників в небезпеці, прийняти заходи для виведення їх з небезпечної зони,
при необхідності надати першу допомогу потерпілим.
5.5. При
пожежі приступити до гасіння
середовища загоряння чи пожежі засобами пожежогасіння, що є в наявності. При
цьому необхідно пам’ятати, про гасіння електроустаткування, електропроводів,
електродвигунів, для запобігання ураження електрострумом, ні в якому разі не допускається водою чи хімічно-пінними вогнегасниками, до
надійного відімкнення електроустановки. В таких випадках застосовуються
вуглекислотні вогнегасники, сухий пісок, азбестова або грубо шерстна тканина.
5.5.1. Прийняти
заходи до зустрічі пожежних, які прибувають для гасіння пожежі.
5.5.2.
Небезпечними факторами, що діють на
людину під час пожежі, може бути: відкритий
вогонь, іскри, підвищена температура повітря і поверхні обладнання, дим,
вибухи. Дії працівника під час пожежі в першу чергу повинні бути направлені
на запобігання впливу вказаних небезпечних факторів на людей, що знаходяться в
зоні пожежі.
5.5.3. Гасити предмети, що горять i розміщені на вiдстанi менше 2 м
від контактної мережi ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ
тільки після відключення напруги, заземлення КМ в установленому порядку.
Гасити предмети, що горять та
розміщені на вiдстанi бiльше 7 м від контактної мережi,
яка перебуває під напругою може бути ДОЗВОЛЕНО
без зняття напруги. При цьому потрібно стежити, щоб струмінь води або піни
не наблизився на вiдстань менше 2 м до контактної мережi та
інших частин, що перебувають під напругою.
5.6. При нещасних випадках працівник повинен умiти надати потерпiлому першу медичну
допомогу, при необхідності викликати швидку медичну допомогу.
Укладач майстер
виробничого навчання В. В. Сініцин
Коментарі
Дописати коментар