Для груп № 24, 28 і в подальшому для груп № 203, 215

ІНСТРУКЦІЙНО – ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА

Розбирання, збирання колісно-моторних блоків електровозів ВЛ80 к,т

Найменування робіт


Технічні вимоги
Пристосування, інструмент, обладнання.
Розбирання

1.      Перемістити КМБ з позиції викатки на позицію розбирання.

Зачалити колісно-моторний блок та мостовим краном перемістити його з позиції викатки на позицію розбирання.
Мостовий кран 30т або 10т, чалочні пристосування.

2.      Кожуха зубчастої передачі зняти, мастило із кожухів злити, до мийної машини перемістити

Відкрутити болти, що кріплять кожуха, а також болти кріплення нижніх та верхніх половин кожуха до остова тягового електродвигуна.
Демонтаж виконувати тільки після злиття осіркованого мастила. Перед переміщенням половин КЗП до мийної машини поставити мітки парності ка половинках кожухів.
Ключі, 65,41-42,24,22. Мостовий кран 10т.с., або 3т.с., або кран балка 0,25т.с., чалочні пристосування

3.      Демонтувати шапки моторно-осьових підшипників.

Вийняти з шапок (букс) забруднену підбивку – коси, та вкласти до тари для переміщення її в відділення по просочуванню кос для подальшої відбраковки та переробки.
Злити залишки моторно-осьової оливи з шапок МОП. Зливання оливи провести шляхом відкручування зливних пробок основної та додаткової камер шапок МОП.
Шапки моторно-осьових підшипників, кожух осі, колісну пару, вкладиші підшипників зняти, шапки розмітити, колісну пару до мийної машини перемістити.
Ключі 55, 32, 27, Мостовий кран 10т.с., або 3т.с., або кран балка 025т.с., чалочні пристосування,


4.      Шестерні з валу якоря випресувати.


Прес для спресування шестерен.

5.      Тяговий електродвигун у цех для ремонту перемістити.

Зачалити тяговий двигун та мостовим краном перемістити його з позиції розбирання в електромашинне відділення
Мостовий кран 10т.с., або 3т.с., чалочні пристосування, візок.
Збирання

1.       Встановити відремонтований тяговий двигун на позицію для збирання і підібрати шапки моторно-осьових підшипників.

Двигун встановити горловинами під моторно-осьові підшипники догори. Шапки підібрати у відповідності до клеймувань.
Мостовий кран 30, 10 т.с., чалочні троса.
  1. Підібрати вкладиші по розміру горловини під моторно-осьовий підшипник.



Діаметр горловини остова під моторно-осьовий підшипник у межах Ø 234-237 мм.



Планка з індикатором годинникового типу, штангенциркуль.
  1. Перевірити паралельність посадочних поверхонь під букси на шапці і остові.


Поверхні повинні бути паралельні між собою і перпендикулярні до привалочних площин. Непаралельність не більше 0,1 мм.

Шаблон та контр шаблон місцевого виготовлення.

  1. Перевірити натяг для посадки букс в горловину остова.
Натяг повинен бути у межах 0,08-0,35 мм.

Скоба з мікрометричною головкою ГОСТ650-60.

  1. Перевірити прилягання кришок до прива- лочних площин букс (шапок) моторно-осьових підшипників.


Кришки повинні щільно прилягати, легко відкриватись, зніматись та встановлюватись. Для перевірки щільності прилягання кришок до привалочних площин поверхні натерти крейдою та перевірити відбитки.
Крейдовий розчин, щітка малярна.

  1. Перевірити висоту ніпеля та при необхідності відрегулювати.

Висота від нижньої посадочної поверхні букси до рівня нижньої кромки ніпеля в робочій камері повинна бути 92+1/-7 мм.
Пристосування для заміру висоти, ключ газовий №2
  1. Перевірити співвісність заливних отворів шапки моторно-осьового підшипника.
Під натиском підпружиненого центрошукача, шток повинен вільно пересуватись.

  1. Встановити нижні половинки вкладишів в горловину остова, встановити переносний розточний верстат.
Встановлення верстата проводити на монтажні сегменти.
Кран мостовий, ключ 41, чалочне пристосування верстат переносний місцевого виготовлення.
  1. Поставити верхні половинки вкладишів на нижні, встановити шапки.
Після встановлення шапок затягнути болти. Надійність кріплення перевірити за допомогою постукування молотком.
Ключ 55, кран 0,5 т.с., молоток.
10.        Заміряти міжцентрову відстань після встановлення переносного верстата.
Замірити скобою діаметр валу Д1 і діаметр валу верстату Д2, відстань між валами, тоді
          Ц=+      , де
                                   +0,55
централь – Ц=617,5            мм
Мікрометрична скоба ГОСТ 11098-64, мікрометрична штанга.
11.        Встановити різці в супорт верстата і зробити пробну заточку.
Заточку на глибину 5-6 мм зробити після перевірки централі з 2-х сторін, потім заміряти їх діаметри.
Штангенциркуль ГОСТ 166-63.
12.        Встановити різці на потрібний діаметр і розточити вкладиші моторно-осьових підшипників під потрібний розмір.







Розточування вкладишів проводити у відповідності до розміру діаметру моторно-осьової шийки колісної пари з врахуванням допустимого зазору між вкладишем і шийкою. Діаметр шийки під МОП 205мм. Радіальний зазор між шийкою вісі і підшипником 0,3 – 0,5 мм. Різниця радіальних зазорів між шийкою вісі і підшипником одного ТЕД 0 – 0,2 мм.
Штангенциркуль ГОСТ 166-63.
13.        Обточити галтелі і торцеві площини буртів вкладишів моторно-осьових підшипників.



Обточування торцевих площин буртів проводити після кінцевого внутрішнього розточування. Товщина бурта вкладиша 25,5мм. Сумарний розбіг тягового двигуна на вісі колісної пари – 0,5-2,0 мм.
Штангенциркуль ГОСТ 166-63, лом, шабер.
14. Переносний розточний верстат зняти з двигуна.
Після закінчення механічної обробки вкладишів вивільнити болти, зняти шапки, потім краном зняти верстат.

Ключ 41, кран 0,5 т.с., чалочне пристосування.
15. Підготувати колісну пару для збирання з тяговим двигуном.
Огляд, ремонт і бракування колісної пари для збирання з тяговим двигуном виконувати у відповідності “Інструкції по формуванню, ремонту, і утриманню колісних пар ТРС ВНД 32.0.07.001-2001” , “Інструкції по утриманню і ремонту вузлів з підшипниками кочення локомотивів, моторного рухомого складу – ЦТ 0165”, “Правил технічного обслуговування і поточного ремонту електровозів змінного струму ЦТ – 0038”. 
Набір вимірювального інструменту, позиція дефектоскопії, лампа переносна 36В, молоток оглядовий, машина для миття підшипників.
16. Перевірити стан посадочних поверхонь вала якоря тягового двигуна.
Тріщина на валу якоря, місцеві риски, задири, забоїни глибиною більше 1 мм не допускаються. При наявності на конічних поверхнях вала забоїн, вм’ятин, вибоїн глибиною 2 мм, вал проточити і відновити вібродуговим наплавленням з послідуючим механічним обробленням.
Лупа х7, глибиномір ГОСТ162-41, верстат для вібродугового наплавлення, верстат ДИП 500
17. Перевірити шаблоном посадочні поверхні конуса вала якоря і шестерні.
У випадку просадки калібру, порушенні прямолінійності утворюючої конусу або зменшення площі прилягання калібру до конуса вала менше 65% конус вала проточити і відновити до альбомних розмірів. 

Калібр для перевірки конусності вала якоря ПК БЦТ – Э257.37.02. 
Перед насадкою шестерні на вал тягового двигуна провести наступні роботи:
1.      Очистити бензином або ацетоном і протерти сухою серветкою посадочні поверхні вала і шестерні та перевірити їх калібром.
2.      При перевірці отвору шестерні калібром, нанести марлевим тампоном шар фарби товщиною не більше 0,01 мм на конічну поверхню шестерні та щільно вставити калібр без провертання і покачування, витягнути калібр і заміряти довжину утворюючої від калібру, яка повинна бути не менше:
А) при з’єднанні вал-шестерня без
шпоночних і маслоз'ємних канавок – 65 мм.
Б) те саме з канавками                         67 мм.
Прямолінійність утворюючої поверхні конуса перевірити по просвіту між калібром та конусом вала. Просвіт повинен бути рівномірним по всій довжині. Зазори та пояски на поверхні конусу не допускаються.




Бензин, ацетон, серветка, калібр Э 257-37-01.
18. Підготувати посадочні поверхні під з’єднання вал-шестерня.
Перед посадкою шестерню притерти по конусу вала: суміш для притирки готувати безпосередньо на валу якоря. Для цього необхідно нанести в 3-4х ділянках вала трансмісійне автотракторне масло і посипати абразивним порошком № 4-6 і притерти шестерню. В процесі притирання не допускати кругових рисок і задирів. Після притирки поверхні повинні мати матовий відтінок і не повинні мати шорсткості. 
Масло індустріальне И40А ГОСТ 20799-75, порошок абразивний, гас, серветка.
19. Промити ацетоном сполучні поверхні шестерні і вала.
Після промивки поверхонь, що сполучаються, виміряти притерту площу вала. Вона повинна бути не менше 85% від базової. При цьому довжина утворюючої повинна бути:
А) при з’єднанні вал-шестерня без
шпоночних і маслоз'ємних канавок– 70 мм.
  Б) те саме з канавками                       72 мм. За базову (100%) площу приймається 345 см2 площі притертого вала.
Ацетон, штангенциркуль ГОСТ 166-63, серветка, калібри Э257.37.02,
Э257.37.01, лінійка ГОСТ 427-41.
20. Щільно посадити на конуси вала якоря холодні шестерні і провести відповідні заміри.















На двигун НБ-418К встановлюється шестерня з правим нахилом зуба. Після посадки заміряти та визначити:
  1. Відстань “а” від торця шестерні до торця вала.
  2. Розбіг якоря в остові тягового двигуна, для цього здвинути шестерню з валом до упору в сторону колектора і глибиноміром виміряти відстань ”А” до підшипникового щита. Потім здвинути якір в протилежну сторону і виміряти відстань ”Б”. Розбіг якоря повинен бути у межах 6,0-8,0 мм. Середнє положення якоря визначається по формулі
С= мм.
Заміри проводити в одному і тому ж місці з однієї сторони ТЕД.
Вручну.


Глибиномір ГОСТ 162-41, ломик.
21. Перевірити та встановити вкладиші моторно-осьових підшипників в горловину остова двигуна.
Встановлення вкладишів проводити після попередньої шабровки по шийці під моторно-осьовий підшипник.
Пристосування для закріплення вкладиша, шабер 3 х гранний.
22. Зачалити колісну пару краном і встановити в вкладиші на остов тягового двигуна. Заміряти зазори радіальні і бокові.
Колісну пару встановити так, щоб зазор між бортом вкладиша і торцем ступиці зубчатого колеса зліва і справа був однаковим 0,5-2 мм. Радіальний зазор між вершиною та впадиною зубів шестерні і колеса повинен бути не менше 2,5 мм. Замірити щупом бокові зазори в зачепленні, при цьому якір повертають в таке положення, при якому один із бокових зазорів буде рівним нулю з проти колекторної сторони. Поворотом вільно насадженої шестерні зі сторони колектора встановити боковий зазор рівним нулю. Боковий зазор повинен бути в межах 4,5 мм з іншої сторони площини зуба.

Чалочні пристосування місцевого виготовлення, кран мостовий 10 т, щуп пластинчатий №2,3 ГОСТ 882-64.
23. Замірити звисання шестерні відносно вінця колеса.  
Звисання шестерні відносно вінця колеса не повинно перевищувати 6,5 мм.
Штангенциркуль, штангенглибиномір ГОСТ 162-41.

24. Зафіксувати положення шестерні на валу тягового двигуна.
Установку вільної шестерні фіксують нанесенням риски на шестерні і торці вала.


Зубило, молоток.
25. Зняти колісну пару і провести кінцеву шабровку вкладишів з урахуванням радіальних зазорів та діаметру шийок.

Кран мостовий, 10 т.с., шабер, мікрометр, нутромір.

26. Нагріти шестерню і насадити на вал якоря тягового двигуна.
Нагріти шестерню до 180-2000С в індукційному нагрівачі і швидко насадити на кінець вала. Нагрівання шестерні в оливі забороняється.

Індукційний нагрівач.
27. Зачалити колісну пару краном і встановити в вкладиші на остов тягового двигуна.
Установку колісної пари проводити дотримуючи зазори розбігу якоря, який повинен знаходитись в середньому положенні.

Кран мостовий 10 т. с., щуп пластинчатий.
28. Нагріти в індукційному нагрівачі другу шестерню і по мітці встановити на інший кінець валу.
Перед насадкою попередньо припідняти колісну пару і просунути нагріту шестерню на кінець валу ТЕД. Потім опустити колісну пару, прижавши зубці шестерні до зубців колеса і просунути шестерню до упору в планку пристосування.  

Кран мостовий 10 т. с., Індукційний нагрівач, пристосування для переносу гарячої шестерні.
29. Встановити верхні половинки вкладишів на шийки вісі колісної пари.
Перед встановленням верхніх вкладишів колісну пару провернути на декілька обертів, змастивши шийки вісі осьовою оливою.

Електроустановка, масльонка.
30. Встановити шапки на вкладиші і закріпити болтами до остова.
Болти кріплення встановити з пружинними шайбами та стопорними пластинами.
Ключ накладний 55 місцевого виготовлення.
31. Перевірити правильність зборки колісно-моторного блоку.
Для цього:
  • Встановити зубчату передачу так, щоб бокові зазори між однойменними сторонами шестерні і зубчатого колеса були рівні нулю. В цьому положенні якір не повинен відхилятись від середнього положення більше 1 мм;
  • Перевірити бокові і радіальні зазори 0,44 мм;
  • Замірити звисання шестерні відносно зубчатих коліс. Максимальне звисання шестерні не повинне перевищувати 6,5 мм;
  • Перевірити розбіг тягового двигуна на осі колісної пари, який не повинен перевищувати 0,5-2,0 мм.
Забороняється: встановлювати прокладки між вкладишем і остовом двигуна для регулювання радіального зазору зубчатої передачі.










Щуп пластинчатий №2 ГОСТ 882-64.


Штангенциркуль 125 мм ГОСТ 166-63
32. Обкатати колісно-моторний блок низькою напругою.
При цьому зубчата передача не повинна створювати різкого шуму, прилягання по довжині зуба не повинно бути менше 50% загальної робочої поверхні зуба.

Електроустановка, масльонка.
33. Встановити на свої місця обидві половини кожуха зубчатої передачі, покріпити їх болтами до остова тягового двигуна, перевірити якість збирання.
Кожуха встановлювати після перевірки роботи блоку. Після встановлення кожухів перевірити зазор-просвіт між шестернею та кожухом, який повинен бути не менше 7 мм при зміщенні якоря від середнього положення найбільше 1 мм. Зазор регулювати встановленням шайб між боковинкою кожуха і остовом.

Гайковерт, регулювальні прокладки, щуп пластинчатий №2 ГОСТ 882-64, лампа переносна, ключ гайковий 32, ломик.
34. Колісно-моторний блок заправити оливою (кожуха), встановити повстяну підбивку і заповнити шапки (букси) оливою.
Кожуха зубчатої передачі залити осіркованою оливою зимою марки “З”, літом –“Л”, шапки (букси) моторно-осьових підшипників залити осьовою оливою по ГОСТ 610-68, літом марки “Л”, зимою – “З”.
Пристосування для подачі оливи, гідропульт місцевого виготовлення, дерев’яна лопатка.
35. Зібраний колісно-моторний блок обкатати.
При обкатці перевірити:
  1. Відсутність задівання зубчатої передачі об стінки кожуха при прокручуванні в обидві сторони.
  2. Відсутність течії оливи та її нагрівання. Недоліки усунути і здати приймальнику локомотивів.
Обкатку проводити в двох напрямках не менше ніж по 20 хвилин.
Стенд для обкатки колісно-моторних блоків.
36. Зібраний колісно-моторний блок транспортувати до місця збирання з рамою візка.

Мостовий кран
30, 10 т.с.


ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ
При розбиранні, збиранні колісно-моторних блоків електровозів ВЛ80 к,т

  1. При проведенні стропильних робіт слідкувати за справністю вантажопідіймальних пристосувань.
  2. Зняття та встановлення деталей на остові тягового двигуна проводити при зручному положенні тіла виконавця.
  3. При розточуванні вкладишів моторно-осьових підшипників не притулятись до обертаючих частин верстата.
  4. Шапки (букси) моторно-осьових підшипників знімати за допомогою крана та спеціального пристрою.
  5. При використанні гасу і бензину користуватись відкритим вогнем категорично забороняється.
  6. Встановлення колісної пари в вкладиші на остові виконувати у дві особи.
  7. При нагріванні шестерні індукційним нагрівачем необхідно користуватись діелектричним ковриком та рукавицями.
  8.  Нагріту шестерню до місця встановлення переносити в пристосуванні по вільній ділянці шляху.
  9. Обкатку колісно-моторного блоку проводити в дві особи, переконавшись у відсутності поблизу сторонніх осіб.
10.        Контрольні заміри проводити тільки після повної зупинки двигуна і вимкнутій електроустановці.
11.        Заливку оливи в шапки (букси) моторно-осьових підшипників проводити гідропультом, при цьому тиск не повинен перевищувати 1,5 атм.




                       Укладач майстер виробничого навчання В. В. Сініцин


Коментарі