Для груп № 24, 28 і в подальшому для груп № 203, 215
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА
КАРТА
ремонту автозчепного пристрою СА-3 по циклу ПР-1
НАЙМЕНУВАННЯ РОБІТ
|
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
|
ІНСТРУМЕНТ
|
||||
ЗАГАЛЬНІ
ПОЛОЖЕННЯ
При поточному
ремонті ПР-1 виконати роботи приведені нижче
При виконані ремонту І об’ємом
замінюєть автозчеп сх.№ 1
При виконані ремонту ІІ об’ємом
замінюєть автозчеп сх.№ 4
При виконані ремонту ІІІ
об’ємом замінюють автозчепи сх.№ 2,3
|
||||||
Перевірити:
-дію
механізму автозчепу
-стан
корпус автозчепу (зношення тягових та ударних поверхонь великого і малого
зубів, ширину зіву голови) та робочих поверхонь замка
-стан
корпусу автозчепу, тягового хомута, клина тягового хомута та інших деталей
автозчіпного пристрою (наявність в них тріщин та прогинів)
-стан
розчіпного приводу та кріплення валика підйомника автозчепу
|
Не дозволяється випускати рухомий склад в
експлуатацію при наявності хоча б однієї з несправностей:
-автозчеп не відповідає вимогам перевірки
комбінованим шаблоном 940 р;
-тріщини в деталях автозчіпного пристрою;
-різниця між висотами автозчепів
локомотива (однієї секції) більше 25 мм, провисання автозчепу рухомого складу
більше 10 мм, а відхилення вверх – більше 3 мм;
-короткий або довгий ланцюг розчіпного
приводу, ланцюг з
незавареними кільцями або з
надривами в них;
|
|
||||
-кріплення
клина тягового хомута
-прилягання
поглинаючого апарату до упорної плити
та задніх упорних косинців (упору)
-зазор
між хвостовиком автозчепу та стелею ударної розетки
-зазор
між хвостовиком автозчепу та верхньою кромкою вікна в кінцевій балці
-висоту
повздовжньої осі автозчепу над головками рейок
-положення
повздовжньої осі автозчепу відносно горизонталі
|
-зазор між хвостовиком автозчепу і
стелею ударної розетки менше 25 мм (і не більше 40 мм), між хвостовиком та
верхньою кромкою вікна в кінцевій балці менше 20 мм (при жорсткій опорі
хвостовика);
-замок автозчепу відстає від зовнішньої
вертикальної кромки малого зуба більше
8 мм або менше 1 мм;
лапа замкоутримувача відстоїть від
кромки замка менше ніж на 16 мм (у замкоутримувачів, які не мають скосу,
менше ніж на 5 мм);
валик підйомника заїдає при повертанні або закріплений
нетиповим способом;
товщина перемички хвостовика автозчепу встановленого замість
несправного на вагон і випущений із поточного відчіплюваного ремонту менше 46
мм;
поглинаючий апарат не прилягає щільно через упорну плиту до
передніх упорів, а також до задніх упорів;
упорні косинці, передні та задні упори із тріщинами, з
ослабленими заклепками;
планка, підтримуюча тяговий хомут, товщиною менше 14 мм,
укріплена болтами діаметром менше 22 мм, без контргайок та шплінтів на болтах
(допускається кріплення підтримуючої планки болтами діаметром 20 мм, але в
кіль-кості 10 шт.)
нетипове кріплення клина (валика) тягового хомута;
неправильно поставлені маятникові підвіски центруючого приладу
(широкими головками униз);
обмежувальний кронштейн автозчепу із тріщиною в будь-якому
місці, спрацюванням горизонтальної полички або вигином більше 5 мм з розміром
від осі автозчепу до кронштейну 285 мм.
|
|
||||
ПЕРЕВІРКА
АВТОЗЧЕПУ КОМБІНОВАНИМ ШАБЛОНОМ 940Р
|
||||||
Перевірити справність дії запобіжника замка
|
Необхідно прикласти шаблон, і одночасно натиснути рукою на замок, пробуючи
вштовхнути його в карман корпусу автозчепу. Якщо замок входить повністю в
карман корпусу, то це вказує на неправильну дію запобіжника замка. Якщо
запобіжник діє правилбно (верхнє його плече упирається в про-тивагу
замкоутримувача при натисканні на лапу ребром комбінованого шаблона), то
замок повинен відстояти від кромки малого зуба автозчепу не менше ніж на 7 мм
і не більше ніж на 18 мм (вимірюють у верхній частині замка);
|
Шаблон
940р
|
||||
Б)
Перевірити
дію механізму на утримання замка в розчепленому положенні
|
для перевірки дії
механізму на утримання замка в розчепленому положенні прикладають шаблон.
Потім пово-ротом до відказу валика підйомника вводять замок всередину
порожнини карману і звільняють валик, продовжуючи утримувати шаблон в зіві
автозчепу. Якщо замок опускається назад униз, значить механізм
несправний
|
Шаблон
940р
|
||||
В) Перевірити можливість
передчасного включення запобіжника замка при зчепленні автозчепів
|
шаблон встановити
так, щоб його відкидна скоба боком з вирізом 35 мм натискала на лапу
замкоутримувача, а лист шаблона торкався великого зуба.
автозчеп вважається
придатним, якщо при натисканні на замок, він без перешкод входить в карман на
весь свій хід;
|
Шаблон
940р
|
||||
г)
перевірити
товщину замикаючої частини замка
|
прикладаючи
шаблон. Якщо шаблон одночасно прилягвє до бокових сторін малого зуба і замка,
значить замок непридатний (тонкий);
|
Шаблон
940р
|
||||
Е)перевірити
зношення малого зуба
|
для
прикладають шаблон. Якщо шаблон стискається з боковою стінкою ма-лого зуба,
то автозчеп непридатний. Перевіряють на 80 мм вверх і вниз від поздовжньої
осі корпусу;
|
Шаблон
940р
|
||||
Ж)Перевірити
зношення тягової поверхні великого зуба і ударної поверхні зіву
|
при
встановлюють шаблон. Якщо шаблон входить в зів, то автозчеп непридатний.
Перевіряють в середній частині великого зуба по висоті на 80 мм вверх і вниз від середини
(перевірка великого зуба проти вікна для лапи замкоутримувача не
проводиться).
|
Шаблон
940р
|
||||
Заміна автозчепу
|
||||||
Автозчіп,
центруючу балочку, маятникові болти
зняти.
|
Розрубати зубилом кільце біля головки автозчепу. Зняти 2
болта М 20 кріплення клина автозчепу, клин зняти. Болти з виробкою більш 2мм
замінити. Головку автозчіпу, маятникові болти, центруючу балочку зняти.
|
Зубило, молоток, ключ 32x36,
спецзахват, кран-балка
|
||||
Автозчіпний пристрій встановити
|
Встановлення
автозчіпного пристрою провадиться у зворотному порядку до зняття
|
молоток, ключ 32x36
спецзахват, кран-балка
|
||||
ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ
при виконанні технічного
обслуговування електровоза ВЛ80 в об’ємі ПР-1
1
Для
виконання обов’язків слюсарів по ремонту електрорухомого складу допускаються
особи, які пройшли медич-не обстеження, навчання по відповідній програмі
професіональної підготовки, охороні праці, правилам пожежної безпе-ки, а також
отримали інструктаж та здали іспити по
охороні праці на відповідний розряд і на групу по електробезпеці.
2
Перед
початком роботи слюсар повинен переконатися у справності інструменту, а саме:
·
молотки,
насаджені на ручки з твердих порід дерева і розклинені металевими клинами;
·
поверхня
дерев’яних ручок інструментів не має загусениць і тріщин;
·
зубила,
крейцмейселі, борідки, обжимки і керни не мають збитих та скошених ударних
частин, загусениць на біч-них гранях у місцях затиску їх рукою, розклепів на їх
бійкових частинах;
·
розмір
гайкових ключів відповідає розмірам болтів і гайок. При необхідності мати
довгий важіль – користуватися ключем із подовженою ручкою. Забороняється
нарощувати ключ другим ключем.
3
До
початку виконання робіт по технічному обслуговуванню ЕРС повинні бути виконанні
наступні операції:
·
на
електровозах вимкнені допоміжні машини та апарати, опущені струмоприймачі,
перекриті роз’єднувальні кра-ни до клапанів струмоприймачів;
·
знято
реверсивну ручку, заблоковані кнопкові вимикачі допоміжних машин і
струмоприймача;
·
перевірено,
що контактор який заземлює або роз’єднувач заземлення знаходиться у включеному
положенні;
·
зняті
електричні заряди із силових і допоміжних ланцюгів, розряджені конденсатори;
·
відкрито
двері ВВК;
·
заземлений
головний ввід тягового трансформатора.
Після виконання перерахованих операцій ключі
від щитків управління, і реверсивна ручка повинні знаходитись у працівника, що
проводить огляд.
4
Під
час виконання робіт по технічному обслуговуванню і ремонту ЕРС слюсар
зобов’язаний:
·
бути
уважним і виконувати тільки доручену розпорядженням майстра (бригадира) роботу,
про початок і кінець виконання якої повідомляти безпосередньо керівника;
·
утримувати
в чистоті робоче місце, не допускаючи його захламлення деталями,
пристосуваннями і іструментом;
·
обтиральні
та інші матеріали, непридатні для подальшого використання, винести в призначене
для цього місце;
·
виконувати
вимоги забороняючих, попереджуючих, вказівних знаків, написів, а також звукової
та світлової сигна-лізації;
·
при
підйомі на електровоз звертати увагу на наявність і справність поручнів,
сходинок, підлог, а при сході – звер-тати увагу на місце сходу, яке не повинне
бути захаращено, залито мастилом.
5
Працівникам,
що виконують поточний ремонт ектровозам забороняється:
·
знаходитись
в оглядовій ямі без захисної каски;
·
під
час маневрів, при постановці (виведенні) ЕРС на оглядову канаву (із оглядової
канави) виконувати роботи, знаходитись усередині локомотива, під ним або на
даху, а також в місцях на території та в цехах депо, де прово-дяться маневри,
позначених знаком: „Обережно! Негабаритне місце”;
·
скидати
деталі, пристосування і інструмент з візків, з дверей, вікон і з дахів ЕРС, а
також розміщати їх на краях дахів, площадок і східців;
·
відключати
любий блокуючий пристрій, що забезпечує безпеку обслуговуючого персоналу.
6
Перед
роз’єднанням сполучних рукавів гальмівної магістралі необхідно перекрити
кінцеві крани.
7
Перед
зміною клапанів, резервуарів гальмівних колодок, башмаків та інших деталей
гальмівної передачі, розкри-ттям гальмівних циліндрів повітророзподільник
необхідно вимкнути, а повітря з резервуарів випустити.
8
Забороняється
відкручувати та відчиняти заглушки, крани, клапани, пневматичні прилади з
резервуарів які зна-ходяться під тиском.
9
Забороняється
проводити перевірку працездатності автогальм при виконанні робіт при ремонті.
10
Перед проведенням
зварювальних робіт на ЕРС місце роботи необхідно обгородити захисними екранами
і підго-тувати первинні засоби пожежегасіння (вогнегасник, кошму, воду, пісок),
а також попередньо видалити обтиральні і ма-стильні матеріали.
11
При виконанні робіт
кран-балками, керованими з підлоги необхідно:
·
підйом здійснювати тільки
справними чалочними пристосуваннями, відповідної вантажопідйомності, згідно зі
схемами строповки вантажів;
·
перевіряти надійність
кріплення вантажу на стропах шляхом попереднього підйому на невелику висоту (10
– 20 см від підлоги);
·
забороняється знаходитись
під піднятим вантажем.
12
При виконанні робіт на ЕРС
використовувати переносні світильники із лампами на напругу 50 В постійного
струму від акумуляторної батареї або іншого джерела живлення. Забороняється
використання переносних світиль-ників без захисних сіток, з пошкодженими вилкою
та ізоляцією проводів
13
При роботі з пневматичним
інструментом не можна допускати перекручування шлангу, перетинання його
тро-сами, електрокабелями, ацетиленовими і кисневими шлангами.
14
Забороняється стисненим
повітрям здувати сміття з робочого місця, устаткування та одягу.
15
Електроінструмент
необхідно підключати до електричної мережі відповідно напруги за допомогою
електричної вилки та з’єднувального кабеля, який повинен бути захищений від
випадкового пошкодження
Укладач майстер виробничого навчання В. В. Сініцин
Коментарі
Дописати коментар