Для груп № 24, 28 і в подальшому для груп № 203, 215
ІНСТРУКЦІЙНО –
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
НА РЕМОНТ КОЖУХА ЗУБЧАТОЇ
ПЕРЕДАЧІ ЕЛЕКТРОВОЗА ВЛ80 к,т.
Найменування
операції
|
Технічні
вимоги
|
Пристосування та інструмент
|
ПІДГОТОВКА КЗП ДО РЕМОНТУ
1. Зняти повстяні ущільнення кожуха
4.
Дефектування кожуха зубчатої передачі проводити ретельним оглядом і
легким простукуванням слюсарним молотком по всій площині кожуха.
|
Обмивку
проводити в мийній машині.
Всі дефекти
виявлені при огляді кожуха зубчатої передачі повинні бути відмічені на кожусі
крейдою. Розміри кожухів повинні бути в межах допусків, передбачених
кресленням. Напівкільця, накладки, обичайки та інші елементи, які не мають
пошкоджень та зношень, відповідають креслярським розмірам дозволяється
залишати для подальшого використання.
|
Молоток,
бородок.
Мийна машина
ММД-1.
Щітка металева,
кінці бавовняны.
Крейда, молоток
оглядовий.
|
РЕМОНТ КОЖУХА ЗУБЧАТИХ ПЕРЕДАЧ
10.Непридатні ущільнення, накладки зрубати
і зачистити місця приварки від старих зварювальних швів під рівень з листом.
11.Встановити накладки, щільно підігнати
та приварити до боковини кожуха.
12.Місця зварювання зачистити від завусінець
і бризок металу.
13.Непридатні ущільнюючі на півкільця
зрубати, зачистити місця приварки від старих зварювальних швів.
14.Встановити напівкільця і приварити до
кожуху зубчатої передачі.
15. Місця зварювання зачистити від
завусінець і бризок металу.
16. Зачистити пробоїни або тріщини та
підготувати до приварювання посилюючих накладок.
17. Підготувати та приварити накладки до
кожуха в місцях тріщин або пробоїн.
18. Місця зварювання зачистити від
завусінець і бризок металу.
19. Виправити боковий лист кожуха та
обичайки.
20. Пошкоджені ручки відновити.
21. Оглянути кришку оглядового люка.
Несправні кришки замінити новими, тріщини зварювальних швів зачистити і
заварити (після зварювання зачистити зварювальні шви). Покороблені кришки
відновити. Зношені гумові ущільнення кришки замінити новими.
22. Перевірити різьбу в бобишках.
23. Зрубити несправну бобишку та конус.
24. Зачистити місце для встановлення та
приварки бобишки.
25. Приварити бобишку та конус.
26. Зачистити від завусінеь та бризок
металу місця зварювання.
27. Виправити пошкоджені косинки.
28. Встановити кожух для ремонту другої
сторони та провести роботи відповідно операціям з 5 по 19.
29. Підібрати комплект болтів зі
справною різьбовою частиною.
30. Провести випробування кожуха на
щільність для чого обкрейдити зварювальні шви. Після випробування гас злити,
а кожух протерти.
31. Провести підбір половинок кожуха
верхнього та нижнього зібрати та перевірити пристосуванням.
32. Заготовити повстяне ущільнення.
33. Просочити повстяні ущільнення в
гарячому парафіні.
34. Поставити повстяні ущільнення в
горловину кожуха і в пази в місцях з’єднання обох половин.
|
Не дозволяється
ремонтувати радіальні тріщини в боковинах, які ідуть від краю отвору до
обичайки. В таких випадках кожуха замінюються новими або замінюються частини:
верхня або нижня половини, або боковий лист.
Допускається
нещільність прилягання деталей один до одного не більше
Всі шви на
кожусі повинні бути виконані в один валик.
Зім’яті з
тріщинами або зношені ущільнюючі накладки кожуха замінюються новими.
Накладки
приварювати електродами, зварювання проводити суцільним швом, шви не повинні
мати видимих газопор та шлакових включень, а також не проварених кратерів.
Допускається неплоскість поверхонь не більше
Бризки від
зварювання на внутрішніх поверхнях кожуха не допускаються. Допускається
нещільність прилягання зварюваних деталей одної до одної не більше
Напівкільця
кожуха, які мають тріщини і надриви, замінюються новими.
Напівкільця
варити електродами типу Э45
Ø 3-
Бризки від
зварювання на внутрішніх поверхнях кожуха не допускаються.
При ремонті
кожухів дозволяється:
Заварювати
пробоїни і тріщини з приварюванням в місцях пошкодження посилюючих накладок.
Число накладок допускається не більше 3 шт. на кожух. Товщина накладок
повинна дорівнювати товщині стінок кожуха. Діаметр накладок не менше
Накладки варити
електродами типу Э45 Ø
Бризки від
зварювання на внутрішніх поверхнях кожуха не допускаються.
Бокові листи
кожуха, які мають вм’ятини та короблення виправляються. Допускається зазор
між ребром прикладеної лінійки та листом кожуха не більше
Ручки відірвані
приварити, попередньо зачистивши місця зварювання, погнуті ручки виправити.
Кришка
оглядового люка при виявленні пошкодження повинна бути відремонтована.
Різьбу в бобишках
перевірити та при необхідності відновити.
Коли біля бобишки
виявлено декілька тріщин, її необхідно повністю зрубати.
Бобишку
встановити по пристосуванню для перевірки кожуха.
Болти не
повинні бути послаблені та повинні провертатись від ключа. Головки болтів
повинні бути стандартного розміру і не повинні мати забоїн та інших
пошкоджень.
Половина кожуху
встановлюється так, щоб вона була над рівнем підлоги і дно її було доступне
для огляду. Налити в кожух гас до місця приварки на півкілець. Випробування
кожухів гасом проводити протягом 10-15 хв. Протікання кожуха не допускається.
Підбір половинок проводиться пристосуванням для
перевірки кожухів. Обидві половинки кожуха повинні бути підібрані і підігнані
одна до одної. Кожух повинен бути щільним у стиках. Між планками
з’єднувальних болтів дозволяється закладати повстяні прокладки або прокладки
із інших ущільнюючих матеріалів. Відстань між центрами боби шок повинні бути
перевірені і відповідати цим розмірам на остові двигуна. Ущільнення для
ступиць колісного центру повинні виступати із горловини кожуха не менше чим
на
Спрацьовані
повстяні ущільнення замінюються новими. Нарізати повсть на полоски згідно
креслярських розмірів.
Повсть повинна
бути щільно зажата в пазах на півкілець і накладках, та зрівняна шляхом
підрізання.
|
Набір ключів.
Зубило,
молоток, пневматична шліфувальна машинка.
Зварювальний
агрегат, електроди Э-45 Ø
Пневматична
шліфувальна машина. Щітка металева.
Зубило,
молоток.
Зварювальний
агрегат, електроди Э45 Ø
Пневматична
шлі-фувальна машин-ка, молоток, зуби-ло, щітка металева
Зубило,
молоток.
Зварювальний
агрегат, електроди Э45.
Пневматична
шлі-фувальна машин-ка, молоток, зуби-ло, щітка металева
Зварювальний
агрегат, електроди Э45.
Накладки – Ст.2
Зварювальний агрегат,
електроди Э45.
Пневматична
шлі-фувальна машин-ка, молоток, зуби-ло, щітка металева
Молоток,
лінійка.
Пневматична
шлі-фувальна машин-ка, молоток, зуби-ло, щітка металева
Зварювальний
агрегат, електроди, пневматична шлі-фувальна машин-ка, молоток, зуби-ло,
щітка металева, ніж для прорізки гуми.
Мітчик 4,5
М42х4,5
Болт М42х4,5
Молоток,
зубило.
Пневматична
шліфувальна машинка, щітка металева, пристосування для перевірки кожуху.
Зварювальний
агрегат, електроди Э45.
Пневматична
шліфувальна машинка, щітка металева, молоток.
Молоток
оглядовий
Набор ключів.
Гас, крейда,
обтирочний матеріал.
Ніж для різки
повсті.
Ванна, парафін,
спец пресформа.
Бородок,
молоток, ніж для різки повсті.
|
ВИМОГИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ
1. До роботи по ремонту ЕРС допускаються
особи не молодше 18 років, які пройшли попередній медичний огляд, вступні
інструктажі з охорони праці та протипожежний, професійне навчання, перевірку
знань з охорони та електробезпеки, стажування і допущені до самостійної роботи
розпорядженням по підприємству.
2. В процесі роботи слюсар по ремонту ЕРС
повинен проходити повторні інструктажі з охорони праці та протипожежні, а також
періодичні медичні огляди у встановлені терміни.
3. Слюсар повинен застосовувати безпечні
прийоми роботи, засоби захисту та спецодяг, додержувати в справному стані і
чистоті робоче місце, інструмент, обладнання, пристосування і вимірювальні
прилади.
4. Слюсар зобов’язаний:
- дотримуватись правил внутрішнього
розпорядку підприємства;
- при виконанні роботи бути уважним і
виконувати тільки доручену розпорядженням майстра або бригадира роботу, про
початок і кінець якої повідомляти безпосереднього керівника;
- виконувати вимоги правил знаходження на
залізничних коліях;
- виконувати вимоги сигналів, які подаються
машиністами під час маневрів, а також водіями транспортних засобів, що
рухаються;
- переходити оглядові канави тільки по
перехідних містках;
- при підйомі на ЕРС звертати увагу на
наявність і справність поручнів, сходинок, підлог, а при сході – звертати увагу
на місце сходу, яке не повинне бути захаращене, залите мастилом, при цьому
необхідно знаходитися обличчям до підніжок і триматися руками за поручні;
- при виявленні порушень вимог пожежної
безпеки, техніки безпеки, а також про несправність устаткування, інструмента,
пристосувань, засобів захисту і пожежегасіння, освітлення, вентиляції,
опалення, спецодягу, що створюють небезпеку для життя людей, або можуть
привести до аварії, пожежі, нещасного випадку, погіршення стану здоров’я,
повідомляти своєму безпосередньому керівнику.
5. Слюсарю забороняється:
- знаходитись під піднятим вантажем;
- працювати без засобів індивідуального
захисту;
- знаходитись в оглядовій канаві без
захисної каски;
- включати і зупиняти (крім аварійних
випадків) машини, верстати і механізми, робота на яких не входить у його
обов’язки.
6. Слюсар повинен виконувати наступні вимоги
пожежної безпеки:
- курити тільки у відведених і пристосованих
до цього місцях;
- не підходити з відкритим вогнем до
газогенеруючого апарату, газових балонів, рідин та матеріалів, що легко
займаються, фарбувальних камер і акумуляторних батарей;
- не доторкатись до кисневих балонів руками,
забрудненими мастилами;
- знати та вміти користуватися первинними
засобами пожежегасіння.
7. Перед початком роботи слюсар повинен
одягнути і упорядкувати справний спецодяг, спецвзуття і не знімати його
протягом усього робочого часу.
7.1 Слюсар повинен переконатися, що:
- молотки насаджені на ручки з твердих порід
дерева і розклинені металевими клинами;
- поверхня дерев’яних ручок інструментів не
має загусениць і тріщин;
- зубила крейцмейселі, борідки, обжимки і
керни не мають збитих і скошених ударних частин, загусинець, на бічних гранях у
місцях затиску їх рукою, розклепів на їх бійкових частинах;
- розмір гайкових ключів відповідає розмірам
болтів і гайок. При необхідності мати довгий важіль – користуватися ключем із
подовженою ручкою. Забороняється нарощувати ключ іншим ключем.
7.2 Перед роботою з пневмоінструментом
необхідно перевірити і переконатися в тому, що:
- повітряні гумові шланги без пошкодження,
закріплені на штуцерах (штуцери повинні бути зі справними гранями і різьбою, що
забезпечують міцне і щільне приєднання шланга до пневмоінструменту і до
повітряної магістралі);
- змінний інструмент (свердла, викрутки,
зенкери і т.п.) правильно заточений і без скосів, тріщин і інших дефектів, а
хвостовики цього інструмента щільно пригнані і правильно центровані;
- абразивне коло на шліфувальній машинці без
відколів і обгороджене захисним кожухом.
8. Забороняється свердлити, шліфувати,
заточувати деталі, що знаходяться в незакріпленому стані або утримувати їх
руками. Забороняється робота в рукавицях із свердлильним і іншим обертовим
інструментом.
9. Перед проведенням зварювальних і інших,
зв’язаних із відкритим полум’ям, робіт на ЕРС місце роботи необхідно обгородити
захисними екранами і підготувати первинні засоби пожежегасіння (вогнегасники,
кошму, воду, пісок). Додатково, при проведенні вогневих робіт на кузовах ЕРС у
радіусі 2 м
від місця нагрівання металу необхідно видалити пальні матеріали (утеплювач,
деталі конструкції, обтиральні і мастильні матеріали й ін.).
10. Після закінчення роботи слюсар
зобов’язаний здати робоче місце майстру (бригадиру).
Знання
і виконання слюсарем вимог діючої інструкції з охорони праці є його службовим
обов’язком, а її порушення – порушенням виробничої дисципліни, що тягне за
собою, в залежності від наслідків, дисциплінарну або іншу відповідальність
згідно законодавства України.
Виписка з Інструкції з охорони праці для
слюсарів по ремонту електричного рухомого складу – ЦТ – 0048
Укладач майстер виробничого навчання В. В. Сініцин
Коментарі
Дописати коментар