№ ЦТ-0056
Інструкція з технічного обслуговування електровозів і тепловозів в
експлуатації.
1 Загальні положення
1.1 Ця інструкція встановлює основні вимоги до
організації і проведення технічного обслуговування (ТО) експлуатованого парку електровозів
і тепловозів (далі - локомотиви) залізничного транспорту України, містить приблизні
переліки виконуваних при цьому робіт, а також вимоги до оснащення пунктів
технічного обслуговування локомотивів (ПТОЛ), забезпечення їх запасними
частинами і матеріалами.
1.2 ТО
локомотивів під час перебування їх в експлуатованому парку (в експлуатації) є
невід'ємною частиною системи ТО і ремонту локомотивів залізниць України. Основною метою проведення ТО локомотивів в
експлуатації є забезпечення безпеки руху за рахунок постійного утримання їх у
справному стані. Це досягається шляхом спостереження за роботою вузлів і систем локомотивів,
своєчасного попередження, виявлення й усунення несправностей, а також виконання
вимог пожежної безпеки.
1.3 В експлуатації проводяться наступні види
технічного обслуговування локомотивів: ТО-1, виконуване локомотивними
бригадами, і ТО-2, виконуване, як правило, персоналом ПТОЛ.
1.4
Відповідальність за якість виконання ТО локомотивів і забезпечення
їхньої схоронності відповідно до законодавства України несуть працівники, що
безпосередньо здійснюють експлуатацію, екіпірування і ТО, а також майстри ПТОЛ
і депо.
1.5 Усі
роботи з експлуатації і ТО локомотивів повинні виконуватися відповідно до вимог
нормативних актів по охороні праці, техніці безпеки і виробничої санітарії.
1.6
Локомотивні бригади зобов'язані строго дотримуватись регламентованих
режимів керування локомотивами, дбайливо відноситися до їх обладнання.
1.7 З
метою поліпшення технічного стану локомотивів (у випадку, якщо це не погіршує
використання локомотивного парку і робочого часу локомотивних бригад)
рекомендується експлуатація локомотивів при закріпленій їзді (обслуговуванні
локомотивів закріпленими за ними локомотивними бригадами). При цьому з числа машиністів, закріплених за
локомотивом, призначається старший машиніст, що здійснює керівництво по догляду
за локомотивом і утриманню його в справному стані, а також установлюється
порядок, що передбачає здачу локомотива, що пройшов ТО, однієї з закріплених за
ним бригад чи старшому машиністу.
1.8
Забороняється випускати під поїзди, а локомотивним бригадам приймати
локомотиви, що мають хоча б одну з наступних несправностей:
- несправний прилад для подачі звукового сигналу;
- несправне пневматичне, електропневматичне,
ручне гальмо чи компресор;
- несправний чи відключений хоча б один
тяговий електродвигун;
- несправний вентилятор холодильника дизеля,
тягового електродвигуна чи випрямної установки;
- несправність автостопа, автоматичної локомотивної сигналізації (АЛСН) або додаткових приладів безпеки (Л-143, Л-159,
Л-169);
- несправний швидкостемір і пристрій, що реєструє;
- несправні пристрої поїзного чи маневрового
радіозв'язку;
- несправність ударно-тягових пристроїв;
- непрацююча система подачі піску;
- несправність прожектора, буферного ліхтаря,
освітлення контрольних або вимірювальних
приладів;
- тріщина в корпусі букси;
- несправний буксовий або моторно-осьовий підшипник;
- несправність чи відсутність передбаченого конструкцією запобіжного пристрою
від падіння деталей на колію;
- злам або тріщина хоча б одного зуба тягової зубчастої
передачі;
- несправність кожуха зубчастої передачі, що
викликає витікання мастила;
- несправність захисного блокування
високовольтної камери чи інших захисних
блокувань і захисних засобів;
- несправність струмоприймача;
- несправність засобів пожежогасіння;
- відсутність блокувальних ключів або несправність блокування пульта керування;
- відсутність захисних кожухів
електрообладнання;
- несправність пристроїв захисту від струмів
короткого замикання, перевантаження і напруги, аварійної зупинки дизеля;
-
сторонній
стукіт та шум дизеля і допоміжного обладнання;
- тріщина або злам пружин ресорного
підвішування в рамах візків або інших місцях, що загрожують безпеці руху
поїздів;
- несправностей, зазначених в інструкції по
утриманню колісних пар;
-
несправність
зарядного пристрою;
- тріщина у хомутку, корінному листі ресори;
- злам ресорного листа;
- просрочені терміни виконання ТО-2, ТО-3, поточних ремонтів;
-
несправність
акумуляторної батареї.
1.9 При наявності на локомотиві, що прямує без
відчеплення від поїзда, несправностей, що не загрожують безпеці руху, якщо відключенням несправного агрегату, апарату
чи введенням у дію системи резервування, а також при несправностях агрегатів,
відключення яких приводить до зниження потужності локомотива (відключення
тягового електродвигуна, циліндра дизеля, частини випрямної установки і т.і.),
забезпечується проходження локомотива резервом чи з поїздом без обмеження або з
обмеженням швидкості, локомотив може бути допущений до проходження з пунктів
зміни локомотивних бригад або проміжних станцій тільки до основного депо.
Порядок дії і проходження в цьому випадку
встановлюється начальником залізниці, виходячи з місцевих умов.
1.10 Локомотивна бригада зобов'язана
дотримуватись режиму ведення поїзда, що забезпечує виконання графіка руху й
економної витрати електроенергії або палива, не допускаючи перевантажень
тягових електродвигунів, трансформаторів, дизеля, генератора в тяговому і гальмовому
режимах.
1.11 Локомотивна бригада за час від приймання
до здачі локомотива, крім робіт, пов'язаних з веденням поїзда, повинна виконати
роботи, передбачені технічним обслуговуванням ТО-1. Під час руху перевірку
стану локомотива і якості виконання ТО-1 здійснюють машиністи-інструктори і
керівники депо з відміткою у формулярі машиніста.
При зміні бригад контроль виконання ТО-1
покладається на приймаючу бригаду з відміткою про якість виконаного ТО-1 у
"Журналі технічного стану локомотива" форми ТУ-152 і в розділі вісім
маршруту машиніста бригади (ТУ-3), що
здає .
1.12 Для обліку виявлених несправностей
обладнання під час руху, запису про приймання і здачу локомотива в процесі
експлуатації, заправлення мастилом у міжремонтний період кожухів зубчастих
передач і моторно-осьових підшипників, перевірці АЛСН і радіозв'язку на кожен
локомотив видається "Журнал технічного стану локомотива" форми
ТУ-152, що зберігається постійно на локомотиві. Журнал повинен мати тверду
обкладинку з указанням на ньому серії і номера локомотива, депо і дороги
приписки, пронумеровані і прошнуровані сторінки з круглою печаткою депо. Запис
про заправлення зазначених вузлів тертя мастилом робиться на останніх сторінках
журналу особою, відповідальною за виконання ТО-2, з зазначенням її прізвища,
пункту заправлення і дати.
Усі записи повинні вестися чисто, акуратно,
записи олівцем не допускаються. Відповідальність за достовірність записів,
дбайливе ведення і стан журналу форми ТУ-152 покладається на локомотивні
бригади, машиністів-інструкторів, майстрів ТО-2. Кожен пункт, записаний
машиністом чи майстром, повинен бути виконаний з розписом виконавця чи майстра.
Депо приписки локомотивів зобов'язано
систематично вести аналіз записів у журналі форми ТУ-152. Порядок ведення цього
журналу і зразок форми його заповнення показані в додатку А.
1.13 Експлуатація локомотивів повинна
здійснюватися суворо в границях ділянок обігу встановлених Укрзалізницею з
обов'язковим виконанням повного обсягу технічного обслуговування й
екіпірування, а також своєчасним поверненням їх у депо приписки.
При цьому повинно бути забезпечено виконання
ТО-1 і ТО-2, екіпірування, а також своєчасне повернення локомотивів у депо
приписки для технічного обслуговування TO-3, TO-4 і планового ремонту. Порядок
експлуатації і ТО на ділянках обігу локомотивів у межах дороги повинен
установлюватися наказом начальника залізниці, а для локомотивів, що обертаються
на ділянках двох доріг - спільним наказом начальників цих доріг.
1.14
Порядок експлуатації і ремонту локомотивів, що обертаються на ділянках декількох
залізниць, в тому числі залізниць інших держав, повинен установлюватися
спільним наказом начальників цих доріг і підписуватися не пізніше ніж у
місячний термін після прийняття Укрзалізницею рішення про створення нової
ділянки обертання локомотивів.
Наказ повинен переглядатися при
зміні ділянок обертання і серій локомотивів, а також періодично коректуватися з
урахуванням накопиченого досвіду роботи. У наказі вказуються ділянки обертання
локомотивів, тягові плечі, локомотивні депо (далі - депо) приписки і серії
локомотивів, ділянки роботи і плечі обслуговування локомотивних бригад, пункти
обороту локомотивів і зміни локомотивних бригад, а також інші питання
організації експлуатації локомотивів.
Не рідше одного разу в три роки
накази повинні коректуватися з урахуванням накопиченого досвіду роботи. У
спільному наказі повинно бути:
- зазначено ділянки обертання
локомотивів і їх серії, ділянки роботи локомотивних бригад, пункти їх зміни;
- визначено пункти і періодичність технічного
обслуговування ТО-2, ТО-3, поточних видів ремонту в межах норм, установлених
Укрзалізницею;
- зазначено пункти екіпірування локомотивів і
пункти залишення їх у резерв по нерівномірності руху поїздів;
- визначено порядок постановки локомотивів на
ТО-2, TO-3, TO-4, ТО-5, поточний ремонт (ПР) і відповідальність диспетчерського
апарату й інших посадових осіб за своєчасну постановку локомотивів відповідно
до затвердженого графіка на ТО і ПР;
-
установлено перелік несправностей, виявлених у процесі експлуатації, при
наявності яких локомотив відправляється з ПТОЛ на ремонт у найближче депо чи в
депо приписки, а також порядок його відправлення;
- встановлено обсяги робіт з технічного
обслуговування ТО-1 і ТО-2 локомотивів, графікові і критичні вагові норми
поїздів на ділянках обертання локомотивів, а також ділянки підштовхування
поїздів і серія підштовхувального локомотива, норми утримання локомотивів в
експлуатації по стикам доріг відповідно до планованих розмірів руху при рівноцінному обміні по стикам
залізниць, а також порядок регулювання локомотивного парку;
- визначено порядок і встановлена
передбачена чинним законодавством відповідальність диспетчерського апарату й
інших посадових осіб за своєчасну постановку за графіком локомотивів на ПР і
ТО. Для цієї мети повинен бути заведений пономерний облік наявності локомотивів
по стикам залізниць;
- визначено порядок
перевірки АЛСН (КЛУБ) САУТ і інших пристроїв забезпечення безпеки руху,
поїзного радіозв'язку;
- передбачено порядок усунення
виниклих під час руху несправностей і виконання позапланового ремонту в
найближчому ПТОЛ або основному депо, незалежно від депо приписки локомотива.
Відправлення локомотива з найближчого основного депо для виконання
позапланового ремонту в депо приписки локомотива можуть передбачатися, у
виняткових випадках, з дозволу служби локомотивного господарства дороги, на
якій допущене ушкодження локомотива, за узгодженням зі службою локомотивного
господарства дороги приписки локомотива;
- установлено порядок пересилання
одиночних локомотивів і згонів у діючому і недіючому стані в літній і зимовий
періоди;
- передбачено єдиний порядок
утримання (кількість і місця збереження) інвентаря, інструмента, сигнального
приладдя, запасних частин і матеріалів, що знаходяться на локомотиві;
- установлено незнижуваний запас
матеріалів і запасних частин на ПТОЛ, а також порядок його поповнення, порядок
забезпечення збереження стану локомотивів і періодичність перевірки АЛСН,
приладів пильності, поїзного радіозв'язку.
Порядок експлуатації і ремонту локомотивів на
подовжених ділянках обертання в межах однієї залізниці також установлюється
наказом начальника залізниці.
Копії наказів начальників доріг повинні
направлятися в Укрзалізницю.
1.15
Для координації роботи депо, вживання заходів по поліпшенню технічного
стану локомотивів, умов праці і відпочинку локомотивних бригад не менше двох
разів на рік повинні проводитися наради (у тому числі спільні наради при роботі
локомотивів на декількох залізницях) за участю заступників начальників доріг,
що відають локомотивним господарством, начальників служб локомотивного
господарства, начальників локомотивних депо, майстрів, машиністів-інструкторів
і при необхідності представників інших служб.
Наради повинні проводитися, як правило,
навесні (розгляд підсумків роботи за зиму і перевірка підготовки до літніх
перевезень) і восени (розгляд підсумків літньої роботи і перевірка підготовки
до зими).
Один раз у квартал повинні
проводитися взаємні перевірки роботи локомотивних депо і ПТОЛ за участю
заступників начальників депо, старших майстрів чи майстрів, машиністів-інструкторів і
приймальників локомотивів. При перевірках повинна оцінюватися якість усіх видів
технічного обслуговування і поточного ремонту. Результати нарад і перевірок
повинні бути оформлені протоколами, а в необхідних випадках наказами.
1.16 При експлуатації електровозів і
тепловозів локомотивними бригадами декількох депо про зміни в конструкції
окремих локомотивів повинні бути письмово сповіщені усі депо і ПТОЛ.
При наявності змін у конструкції
локомотива всі зміни повинні бути вивішені в кабіні машиніста, а також
поміщена вклейка в "Журналі технічного
стану локомотива" форми ТУ-152, де повинні міститися рекомендації з діями
локомотивної бригади при нормальній роботі дослідних конструкцій і по усуненню
в них несправностей.
1.17 Локомотив повинен бути забезпечений
необхідною кількістю пристроїв, запасних деталей, матеріалів, інструменту та
сигнальних засобів для усунення виниклих під час руху відмовлень. Єдині
інструктивні указання локомотивним бригадам по швидкому виявленню й усуненню
відмовлень для кожної серії локомотива повинні бути затверджені начальниками
служб локомотивного господарства доріг, на яких обертаються локомотиви.
1.18 Локомотивні бригади і
ремонтний персонал зобов'язані суворо виконувати вимоги діючих інструкцій і
керівництв з роботи локомотивів у зимових умовах.
1.19 Технічне обслуговування локомотивів
швидкісного пасажирського руху повинно здійснюватися з урахуванням вимог
інструкції по утриманню й експлуатації споруд, пристроїв, рухомого складу й
організації руху на ділянках обертання швидкісних пасажирських поїздів.
1.20 При технічному обслуговуванні повинні
впроваджуватися засоби технічної діагностики обладнання й електричних схем
електровозів і тепловозів відповідно до розроблюваної технічної документації.
1.21 Усі роботи з технічного обслуговування
локомотива повинні виконуватися в суворій відповідності з діючими правилами й
інструкціями з техніки безпеки і виробничої санітарії.
2 Технічне обслуговування ТО-1
2.1 Загальні вимоги
2.1.1
Технічне обслуговування ТО-1 локомотивів виконується локомотивною бригадою при
прийманні-здачі локомотива на шляхах основного чи оборотного депо, у пунктах
зміни локомотивних бригад на станційних коліях, при зупинках на проміжних
станціях, під час руху, при відставленні локомотивів у резерв, чеканні роботи і
введенні в роботу, при екіпіруванні локомотивів.
2.1.2
Місця технічного обслуговування локомотивів на станціях установлюються наказом
начальника управління дороги, а на території депо - наказом начальника депо.
2.1.3
Місця технічного обслуговування повинні постійно утримуватися в належному
порядку. Відповідальність за утримання місця технічного обслуговування
покладається: на станціях - на начальника станції; в основному депо - на начальника депо; у пункті обороту - на начальника пункту обороту локомотивів.
2.1.4
Обсяги робіт, виконуваних локомотивною бригадою при ТО-1 електровозів і
тепловозів з розподілом обов'язків між локомотивними бригадами, машиністом і
помічником по технічному обслуговуванню вузлів, обладнання, підтримки локомотива
в належному стані протягом одного чи декількох рейсів, установлюються
переліком, що складається начальниками депо приписки локомотивів і
затверджується начальниками служб локомотивного господарства.
Перелік робіт є обов'язковим для
локомотивних бригад на всій ділянці оборотів локомотива.
Приблизний перелік робіт при ТО-1 локомотивів
приведений у додатках Г, И, К, Н, Р, Т,
У, Щ, G, R цієї інструкції. Локомотивна бригада виконує
роботи, передбачені черговим етапом переліку. Після завершення всіх етапів цикл
робіт повторюється.
Крім
робіт, зазначених у переліку, локомотивні бригади зобов'язані виконувати вимоги діючих інструкцій, наказів
і вказівок Укрзалізниці, управління залізниці з технічного обслуговування
локомотивів.
2.1.5 Відповідальність за якісне виконання ТО-1 і
дотримання правил техніки безпеки покладається на машиніста, який також повинен
контролювати роботу помічника і навчати його раціональним методам
технічного обслуговування. Машиніст не повинен доручати своєму помічнику
самостійне виконання операцій, не відповідних його кваліфікації. При проведенні
ТО-1 помічник зобов'язаний керуватися розпорядженнями машиніста. Підтримання
санітарно-гігієнічного стану локомотива здійснюється помічником машиніста.
2.1.6
Перелік робіт з технічного обслуговування локомотивів з розподілом їх між бригадами на ділянці
обертання локомотива, повинен знаходитися на кожнім електровозі, тепловозі в
кабіні машиніста, і приймальна бригада зобов'язана контролювати виконання
зазначених у ньому робіт бригадою, що здає.
2.1.7
Особливості технічного обслуговування ТО-1 маневрових та вивізних
(господарських) локомотивів при управлінні одним машиністом повинні бути
відображені в місцевій інструкції, затвердженій начальником залізниці.
2.1.8
При експлуатації на незакріпленій ділянці обертання обслуговуюча бригада
зобов'язана виконати роботи чергового циклу ТО-1 відповідно до переліку,
установленому депо приписки даного локомотива.
2.2 Приймання локомотива
2.2.1
Приймальна локомотивна бригада зобов'язана по журналу форми ТУ-152 перевірити
дати виконання останнього технічного обслуговування ТО-2, перевірки АЛСН і радіозв'язку,
ознайомитися з зауваженнями бригади, що здає локомотив, і з записами про
виконання ремонту по цих зауваженнях. При настанні терміну постановки локомотива
на ТО-2 машиніст зобов'язаний сповістити про це локомотивного диспетчера.
2.2.2 При прийманні локомотива приймальна
локомотивна бригада зобов'язана оглянути локомотив, у тому числі:
- перевірити виконання ТО-1 локомотивною
бригадою, що здає, і у випадку, якщо роботи не виконані чи виконані з низькою
якістю, зробити про це запис у журнал форми ТУ-152, та у восьмому розділі
маршруту машиніста (форма ТУ-3), і написати рапорт начальнику депо, зробити
заправлення швидкостемірної стрічки ;
- оглянути механічну частину
локомотива, звернути особливу увагу на кріплення і стан бандажів колісних пар,
ресорного підвішування, автозчепних пристроїв, запобіжних пристроїв від падіння
деталей на колію;
- виконати роботи, передбачені
інструкцією з експлуатації гальм рухомого складу залізниць;
- оглянути буксові вузли колісних пар
локомотива, звернути увагу на надійність болтових кріплень, стан струнок,
поводків, гумометалевих елементів, відсутність тріщин у корпусах і кришках
букс, цілісність наличників букс і їхнє кріплення, відсутність ознак перегріву
підшипникового вузла (підгоряння і зміни кольору його фарбування, витікання
мастила і т.і.), перевірити на дотик ступінь нагріву і стан гасителів коливань,
наявність та відповідність нормам гальмівних колодок, перевірити дію
електропневматичного, пневматичного, допоміжного та ручного гальма;
- оглянути дахове
обладнання (для електровозів) без підйому на дах;
- переконатися в правильності роботи
електричних і пневматичних апаратів, допоміжних машин, чіткості роботи
струмоприймачів при їх підйомі й опусканні;
- перевірити роботу звукових приладів, прожектора,
буферних ліхтарів, освітлення;
- перевірити наявність піску і роботу
пісочниць;
- перевірити наявність масла в компресорах,
води і масла в системах дизеля (на
тепловозі);
- перевірити показання лічильника
електроенергії (для електровозів) або паливоміра (на тепловозі);
- видалити конденсат з резервуарів,
вологозбірників, масловідділювачів пневматичного обладнання, на тепловозі
переконатися у відсутності конденсату в картері дизеля відкриванням вентиля на
зливній трубі, зробити злив масла з повітроохолоджувачів при працюючому дизелі;
- переконатися в справності
контрольно-вимірювальних приладів і сигнальних ламп на пульті управління;
- перевірити наявність і
справність інструмента, інвентаря, запасних частин і матеріалів, пристроїв для
збирання аварійних схем, сигнального приладдя, гальмових башмаків (кількість і
номери їх повинні бути занесені в журнал форми ТУ-152), захисних засобів,
обтиральних і мастильних матеріалів і при необхідності поповнити їх (якщо локомотив приймається в депо чи пункті
обороту);
- перевірити після запуску роботу
дизель-генераторної установки (на тепловозі), звернути увагу на наявність
сторонніх шумів і підвищених вібрацій;
- зробити вмикання та перевірку
АЛСН (КЛУБ) САУТ і інших пристроїв забезпечення безпеки руху, радіостанції
згідно діючим інструкціям;
- перевірити
працездатність гребенезмащувачів при їх наявності і обладнання контролю
щільності гальмової магістралі;
- перевірити (у зимовий час) справність
снігозахисних засобів;
- перевірити наявність медикаментів в аптечці
відповідно до переліку, установленому Укрзалізницею.
2.2.3
При наявності на локомотиві ненадійно працюючих вузлів і апаратів, що вимагають
частого контролю з боку локомотивних бригад, наказом (розпорядженням)
начальника служби локомотивного господарства обумовлюють порядок їх технічного
обслуговування.
2.2.4 З метою забезпечення пожежної безпеки
приймальна локомотивна бригада зобов'язана виконати операції, передбачені
інструкцією з забезпечення пожежної безпеки на локомотивах і моторвагонному рухомому
складі, а також:
- у доступних місцях візуально переконатися у
відсутності ознак порушення електричних контактів, від’єднаних, незаізольованих
і незакріплених проводів, проводів з обгорілою чи ушкодженою ізоляцією, нетипових плавких запобіжників (жучків);
- перевірити стан пожежонебезпечних місць, не
допускаючи скупчення масла, ганчірок, обтирального матеріалу й інших горючих
предметів;
-
перевірити справність протипожежної установки і вогнегасників (по наявності
бирок з датою заправлення і пломб на запобіжнику і маховику вентиля запору),
захисних пристроїв електричного обладнання, розтруба і шланга, для підведення.
2.2.5
Порядок дій локомотивної бригади при прийманні локомотива обумовлюється
місцевою інструкцією, яка затверджується начальником депо.
При прийманні локомотива, який видається під
пасажирський поїзд, при керуванні одним машиністом, а також у випадку зміни
локомотивних бригад без відчеплення локомотива від поїзда в залежності від
місцевих умов (часу стоянки поїзда, наявності високих платформ, освітленості,
інтенсивності руху поїздів по сусідніх коліях та ін.) обсяг огляду і перевірок
локомотива, передбачений місцевою інструкцією, може бути скорочений у
порівнянні з передбаченим у 2.2.2 і 2.2.4
цієї інструкції.
У випадку, якщо в місцевій
інструкції зазначений скорочений обсяг огляду і перевірок локомотива, а також
при експлуатації локомотивів локомотивними бригадами декількох депо інструкція
повинна затверджуватися начальником служби локомотивного господарства дороги.
При експлуатації локомотивів локомотивними бригадами декількох доріг місцева
інструкція затверджується спільно начальниками служб локомотивного господарства
цих доріг.
2.2.6 У випадку, коли при прийманні локомотива
в депо чи пункті обороту локомотивною бригадою виявляється несправність, що не
може бути усунута за час, передбачений на приймання локомотива, машиніст
повинен довести до відома чергового по
депо (пункту обороту), зробити запис про несправність у журнал форми ТУ-152,
після чого, за розпорядженням чергового по депо (пункту обороту), проводиться
заміна несправного локомотива.
Про несправність, в результаті
якої був відставлений локомотив, черговий по депо (пункту обороту локомотивів)
зобов'язаний зробити запис у відповідний розділ настільного журналу чергового
по депо.
Начальник депо і його заступники повинні
робити детальний аналіз причин кожного позапланового ремонту локомотивів із
прийняттям заходів по попередженню випадків заміни локомотива при прийманні
локомотивною бригадою.
2.2.7 При прийманні і здачі локомотива звірити
запис про витрати електроенергії або палива, після чого машиніст повинен
розписатися в журналі форми ТУ-152. Після приймання локомотива локомотивна
бригада несе повну відповідальність за збереження локомотива до здачі його
іншій локомотивній бригаді або до постановки на чергові ТО-2, ТО-3 або поточні
ремонти у депо.
2.3 Технічне обслуговування локомотивів
під час руху
2.3.1
В шляху слідування локомотивна бригада зобов'язана:
- контролювати роботу пристроїв забезпечення
безпеки руху, гальмового обладнання, тягових електродвигунів, дизеля,
допоміжних машин, комутаційних апаратів, періодично звіряти показання приладів
у кабінах управління локомотивом;
- візуально контролювати
надійність кріплення і стан приводу допоміжних електричних машин і механізмів;
- періодично оглядати приміщення локомотива,
звертаючи увагу на наявність підвищеного
шуму чи вібрації, іскріння, спалахів світла, запаху горілої ізоляції чи масла і т.і.;
- періодично видаляти конденсат з резервуарів,
вологозбірників та мастиловідділювачів
пневматичного обладнання;
- контролювати роботу силового обладнання,
силових кіл і кіл управління, на електровозі роботу допоміжних машин після
проходу кожної нейтральної вставки;
- періодично видаляти масло з газоповітряного
тракту дизеля (на тепловозах із двотактними дизелями).
2.3.2 При стоянках локомотивів на проміжних
станціях локомотивна бригада зобов'язана перевірити в доступних місцях стан
ходових частин (надійність болтових кріплень, стан гумометалевих поводків,
відсутність тріщин у корпусах і кришках букс, цілісність наличників букс і їхнє
кріплення, відсутність слідів провороту бандажа) і перевірити на дотик
температуру буксових вузлів колісних пар. Перевірити стан дахового обладнання з
землі.
При необхідності, закріпити послаблені
з'єднання деталей і змазати окремі вузли.
2.3.3 При спрацьовуванні апаратів захисту
машиніст зобов'язаний з'ясувати і, по можливості, усунути причину
спрацьовування, дотримуючись правил техніки безпеки. Забороняється відключати
апарати захисту, шунтувати і відключати їхнє блокування, крім випадків
складання аварійних схем, передбачених технічною документацією по експлуатації
даної серії локомотива чи місцевою інструкцією, затвердженою службою локомотивного
господарства залізниці.
Про усі випадки спрацьовування
захисту машиніст зобов'язаний зробити запис у журналі форми ТУ-152 із
зазначенням всіх обставин.
Забороняється
відключати апарати захисту, шунтувати або відключати їхнє блокування, крім аварійних
випадків, передбачених посібником з
експлуатації для даної серії локомотива.
2.3.4
При необхідності зупинки на перегоні локомотивна бригада зобов'язана:
-
довести до відома по радіозв’язку локомотивну бригаду поїзда, що рухається
услід, чергового найближчої станції і поїзного диспетчера;
-
приготувати інструмент і необхідні пристрої для усунення несправності;
-
зупинити поїзд по можливості на площадці так, щоб у дальшому був забезпечений
правильний режим роботи локомотива при зрушенні, вживаючи при цьому запобіжні
заходи, передбачені ПТЕ (правила технічної експлуатації), при зупинці поїзда на
перегоні;
-
діяти без поспіху, контролюючи взаємну послідовність операцій;
-
переконатися в правильності виконаних робіт і готовності локомотива до руху,
після чого почати рух, повідомивши по радіозв’язку про це чергового найближчої
станції і поїзного диспетчера.
2.4
Здавання локомотива
2.4.1 Бригада, яка здає локомотив
зобов'язана:
- зробити, якщо необхідно, додаткову
перевірку несправних пристроїв з метою уточнення характеру їх стану і причин
ушкодження;
- закінчити виконання циклу робіт з
технічного обслуговування і прибирання локомотива відповідно до затвердженого
переліку, про що записати в журналі форми ТУ-152;
- при відсутності інструменту,
інвентаря, сигнального приладдя зробити запис у журналі форми ТУ-152 і
прикласти акт форми ТУ-156 (додаток Б);
- зробити докладний запис у журналі
форми ТУ-152 про всі замічені відхилення від нормальної роботи вузлів,
обладнання, електричних і пневматичних схем, про роботу АЛСН, приладів
пильності, радіостанції і запис витрати електричної енергії і палива, показань
лічильника захисту (при його наявності на локомотиві);
- поставити дату, час і підпис.
2.4.2
Машиніст, що здає локомотив, крім запису в журналі форми ТУ-152, повинен усно докладно
проінформувати бригаду, яка приймає локомотив про всі несправності і замічені
ознаки ненормальної роботи локомотива, включення в роботу систем резервування,
застосування аварійних схем.
При використанні нетипових аварійних
схем, для усунення несправностей на локомотиві,
машиніст, що здає локомотив повинен докладно пояснити бригаді, яка
приймає локомотив, прийняте технічне рішення.
2.4.3 При здаванні в основному депо
локомотива, на якому застосована аварійна схема, локомотивна бригада повинна
цілком розібрати її.
2.4.4 За несвоєчасний запис виявлених
несправностей і випадки їх приховання локомотивна бригада притягається до
відповідальності.
2.4.5
При здаванні локомотива і наявності несправностей, які можна усунути
силами бригади, бригада, що здає і бригада, що приймає зобов'язані спільно усунути виявлені на
локомотиві несправності, вжити необхідних заходів, щоб не допустити зриву
поїзда з графіка.
2.4.6 У випадках виявлення
несправностей, відзначених у 1.8, 1.9 цієї інструкції, чи необхідності
поповнення локомотива піском, водою, паливом машиніст зобов'язаний вчасно
довести до відома локомотивного диспетчера про необхідність заміни локомотива,
постановки його на ремонт чи екіпірування.
3 Екіпірування
тепловозів і електровозів
3.1 Екіпірування локомотивів, як
правило, проводиться в основних і оборотних депо, ПТОЛ, а при необхідності і на
станційних коліях. На ПТОЛ екіпірування повинно суміщатися з технічним
обслуговуванням ТО-2.
Екіпірування локомотивів повинно бути
максимально механізоване.
3.2 Відповідальність за екіпірування
локомотивів покладається на чергових по депо, пункту обороту або спеціально
виділених начальником депо працівників.
3.3 Поповнення локомотива мастильними
матеріалами (які видаються в тару) і обтиральними матеріалами проводиться, як
правило, бригадами, які приймають локомотив.
3.4 У депо з великим приписним парком
локомотивів, ПТОЛ, пунктах обороту для підготовки локомотивів до роботи і
постачання їх паливом, піском, водою, заправлення вузлів тертя мастилом призначаються
екіпіровщики і змінні локомотивні бригади, підпорядковані черговим по депо.
3.5 Порядок роботи екіпіровщиків і
змінних локомотивних бригад установлюється начальником депо або ПТОЛ.
3.6
В обов'язок змінних локомотивних бригад входить:
- приймання локомотивів від прибулої
бригади з відміткою в журналі форми ТУ-152 про якість виконання чергового циклу
ТО-1, у випадку відставлення локомотива в очікуванні ТО-2, ТО-3, ремонта або
роботи, а також приймання від майстра комплексної бригади після запису про
готовність локомотива з ремонта ТО-2, ТО-3;
- здавання локомотива бригаді, що від'їжджає чи майстру комплексної
бригади;
- прогрівання (у зимовий час) дизелів
тепловозів чи іншого обладнання локомотивів, підтримка їх у відстої в
працездатному стані;
- нагляд за схоронністю локомотивів, забезпечення закриття локомотивів при перебуванні їх у відстої з зупиненим дизелем;
- екіпірування локомотивів у
малодіяльних пунктах.
4.1 При проведенні ТО-2 локомотивів повинні бути виконані операції по
перевірці й огляду вузлів і систем локомотива, у тому числі екіпажної
(ходової) частини, гальмового,
електричного і допоміжного обладнання, дизеля, радіостанції, АЛСН (КЛУБ) САУТ і
інших пристроїв забезпечення безпеки руху. Обсяг обов'язкових робіт, що
підлягають виконанню при ТО-2 локомотивів, установлений правилами поточного
ремонту і технічного обслуговування локомотивів відповідних серій, а для
локомотивів, на які поширюються гарантії
виготовлювача або при відсутності правил – повинен визначатися керівництвом
(інструкцією) по технічному обслуговуванню заводу-виготовлювача локомотива.
Обсяг робіт при ТО-2 по колісним парам, автозчепним пристроям, гальмовому
обладнанню, радіостанції, АЛСН (КЛУБ) САУТ і іншим пристроям забезпечення
безпеки руху установлюється відповідними інструкціями Укрзалізниці, по
гребнезмащувачам - керівництвом з експлуатації
гребенезмащувачів - заводу-виготовлювача.
Перелік додаткових робіт на ТО-2, установлених правилами й інструкціями,
визначається з записів, що містяться в журналі форми ТУ-152 про ознаки
несправностей, що проявилися при експлуатації, а також за результатами діагностики
й огляду локомотива в процесі проведення ТО-2. На локомотивах, обладнаних
вмонтованими (бортовими) пристроями діагностики, для визначення додаткового
переліку робіт необхідно використовувати дані, отримані за допомогою цих
пристроїв.
4.2 З метою скорочення
трудомісткості і тривалості ТО-2, а також підвищення його якості, слід
використовувати засоби технічної діагностики (ЗТД), атестовані у встановленому
порядку і рекомендовані для застосування Укрзалізницею або
заводом-виготовлювачем локомотивів.
4.3 З урахуванням місцевих умов
обсяг обов'язкових робіт при ТО-2 може бути збільшений, а у випадку
використання ЗТД при проведенні TO-2 за узгодженням з Головним управлінням
локомотивного господарства Укрзалізниці - зменшений. Уточнений обсяг
обов'язкових робіт при ТО-2 для кожної серії локомотива затверджується
начальником служби локомотивного господарства дороги.
4.4 Порядок виконання операцій
при ТО-2 вузлів і систем локомотива визначається технологічними інструкціями,
затвердженими Головним управлінням локомотивного господарства
Укрзалізниці. Приблизний перелік робіт виконання
циклів ТО-2 є у додатках Д, П, С, Ш, F, L цієї інструкції.
Перелік технологічних інструкцій, затверджених Укрзалізницею, які
містять вказівки з проведення ТО-2, приведені у додатку S цієї інструкції. У випадку відсутності
технологічних інструкцій, затверджених Укрзалізницею, необхідно користуватися технологічними
інструкціями, затвердженими службою локомотивного господарства дороги або
начальником депо.
4.5 ТО-2 локомотивів, зайнятих у
пасажирському і вантажному русі, повинно проводитися персоналом ПТОЛ. ТО-2
локомотивів, зайнятих у вивізному, передатному русі, підштовхуванні і
маневровій роботі - персоналом ПТОЛ або
персоналом ПТОЛ разом з локомотивними бригадами повинно виконуватися в порядку,
обумовленому начальником залізниці. Операції з перевірки радіостанції,
швидкостеміра, АЛСН (КЛУБ) САУТ і інших пристроїв забезпечення безпеки руху
можуть виконуватися персоналом ПТОЛ, працівниками інших ділянок депо або
працівниками дистанції сигналізації і зв'язку відповідно до порядку,
обумовленому начальником залізниці. Перелік таких станцій з позначенням місць
проходження ТО-2 установлюється наказом начальника залізниці.
Як виключення, за узгодженням з Головними управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці,
локомотивам зайнятим тільки в маневровій роботі, допускається організація ТО-2
без заходу на ПТОЛ на станціях силами локомотивних бригад або силами
локомотивних бригад разом з ремонтним персоналом. У цьому випадку місця
проведення ТО-2 повинні бути обладнані оглядовими канавами, а також забезпечена
безпека проведення робіт і можливість збереження інструменту, мастильних
матеріалів і запчастин, необхідних для проведення ТО-2.
4.6 ПТОЛ розташовуються в
пунктах обороту локомотивів і, як правило, входять до складу найближчого депо
дороги, на якій знаходиться пункт обороту. Начальник депо здійснює загальне
організаційне і технічне керівництво ПТОЛ, підбирання і розміщення кадрів,
укомплектування технологічним оснащенням, пристроями, організує постачання
інструментом, запасними частинами і матеріалами.
Розміщення і порядок роботи ПТОЛ установлюють начальники доріг за
узгодженням з Головним управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці.
Розміщення ПТОЛ повинно здійснюватися виходячи з установленої періодичності
ТО-2.
4.7 ПТОЛ повинні бути оснащені обладнанням і пристроями, забезпечені
вимірювальними приладами й інструментом, необхідними для виконання всіх
операцій при ТО-2. Номенклатура і кількість обладнання, пристроїв і вимірювальних
приладів установлюється начальником служби локомотивного господарства дороги в
залежності від серій локомотивів, яким проводиться ТО-2 на даному ПТОЛ,
трудомісткості робіт у зміну, віддаленості від основного депо й інших умов.
Приблизний перелік обладнання, пристроїв і вимірювальних приладів, приведений у додатках Ж, Ф, Х, Ю, N цієї інструкції.
На ПТОЛ, як правило, повинно бути крите стійло, що обладнується відповідно
до типових проектів, затверджених Укрзалізницею. Використання відкритого стійла
для проведення ТО-2 локомотивів на ПТОЛ допускається, як виняток, на час
підготовки проведення ТО-2 у критому стійлі.
4.8 На кожнім ПТОЛ, з метою забезпечення стійкості його роботи, створюється
запас вузлів і деталей локомотивів, матеріалів і металовиробів (далі - вузли і матеріали), у тому числі незнижуваний
запас вузлів і матеріалів. Запас вузлів і матеріалів знаходиться в розпорядженні
змінного майстра (бригадира). У випадку зниження фактичної наявності вузлів і
матеріалів на ПТОЛ менше установленого рівня незнижуваного запасу, він повинен
бути поповнений протягом не більш ніж однієї зміни.
Приблизний перелік
незнижуваного запасу вузлів і матеріалів приведений у додатках В, Е, М, П, Ц,
Я, Q цієї інструкції. Перелік незнижуваного запасу вузлів і
матеріалів для кожного ПТОЛ складається начальником депо, у віданні якого він
знаходиться, з урахуванням рекомендацій Головного управління локомотивного
господарства Укрзалізниці і затверджується начальником служби локомотивного
господарства дороги. Перелік складається з урахуванням кількості локомотивів,
яким проводиться ТО-2 протягом доби, а також можливості постачання ПТОЛ
запчастинами з комори (складу) депо і ділянок по ремонту вузлів локомотивів.
Перелік повинен містити всі металовироби, матеріали (у тому числі мастильні),
деталі і вузли, що використовуються при проведенні ТО-2 і при усуненні
несправностей на ПТОЛ.
4.9 Кожен ПТОЛ повинен
бути забезпечений необхідною технічною документацією. В обов'язковий її перелік
входять:
- ця інструкція;
- наказ начальника
залізниці про порядок експлуатації і ТО локомотивів;
- правила
технічного обслуговування і поточного ремонту локомотивів чи виписка з них по
розділу ТО-2 з указанням норм зношення вузлів і деталей, що допускаються в
експлуатації;
- інструкція
(керівництво) заводу-виготовлювача по ТО і ремонту локомотивів, на які поширюються гарантії заводу-виготовлювача, а також по серіях
локомотивів, на які відсутня відповідна документація Укрзалізниці, чи виписка з
них по розділу ТО-2 з указанням норм зношення вузлів і деталей, що допускаються
в експлуатації;
- посібник з
експлуатації локомотивів;
- ПТЕ, інструкції
Укрзалізниці по огляду і ремонту колісних пар, роликових підшипників,
автозчепних пристроїв, автогальмового обладнання і застосуванню мастильних
матеріалів;
- уточнений перелік
обов'язкових робіт при ТО-2, затверджений начальником служби локомотивного
господарства дороги (у випадку, якщо він відрізняється від установленого
правилами й інструкціями);
- технічні вказівки
й інструкції Укрзалізниці по
експлуатації локомотивів у зимових умовах;
- накази і вказівки
Укрзалізниці, управління залізниці чи виписки з них, що відносяться до технічного
обслуговування локомотивів і забезпечення безпеки руху;
- технологічні
інструкції, карти й інша технологічна документація, застосовувана при ТО-2
локомотивів;
- документи, що
регламентують норми працезатрат при
проведенні ТО-2 локомотивів;
- перелік
інструменту, пристроїв, вимірювальних приладів, затверджений для даного ПТОЛ
начальником служби локомотивного господарства дороги;
- перелік
незнижуваного запасу запчастин для даного ПТОЛ;
- норми витрат
запасних частин, матеріалів і мастил для даного ПТОЛ;
- правила й
інструкції Укрзалізниці з охорони праці,
техніки безпеки і виробничої санітарії при експлуатації і ремонті локомотивів;
- документація з
інформацією про зміни в конструкції локомотивів відповідно до пункту 1.16 цієї
інструкції;
- плакати по
конструкції і технології ТО локомотивів (принципові схеми електричного і
пневматичного обладнання, виписки з технологічної документації, вказівки по
пошуку несправностей і інші).
4.10 При направленні на ТО-2 серій локомотивів, що
раніше не проходили технічне обслуговування на даному ПТОЛ, служба
локомотивного господарства дороги повинна забезпечити ПТОЛ технологічним оснащенням і основною технічною
документацією відповідно до зазначеного в 4.4, а також іншою необхідною для
проведення ТО-2 документацією. Крім того, повинно бути організовано навчання
персоналу.
4.11 Чисельний і кваліфікаційний склад персоналу
ПТОЛ і інших працівників, що виконують ТО-2, повинен встановлюватися по нормативах трудомісткості
з урахуванням числа локомотивів, що одночасно оглядаються, їхніх серій і норм
тривалості технічного обслуговування. У залежності від місцевих умов
допускається залучати персонал ПТОЛ не тільки для операцій, безпосередньо
зв'язаних з проведенням ТО-2 локомотивів, а також для ремонту їхніх вузлів і
інших необхідних робіт.
Перелік ПТОЛ з
указанням посади їх керівника (старшого майстра або майстра) і змінного
керівника комплексної бригади ( майстра або звільненого бригадира),
установлюється начальником залізниці в залежності від місцевих умов
(віддаленості від основного депо, кількості локомотивів, що обслуговуються, їх
серії).
ПТОЛ очолюється
старшим майстром (майстром, звільненим бригадиром). На нього покладається
відповідальність за загальну організацію роботи ПТОЛ, контроль за дотриманням
установленої технології ТО-2, виконання вимог охорони праці і пожежної безпеки,
за утриманням обладнання й інвентаря в
справному стані, а також за координацію роботи з іншими ділянками депо і дистанцією
сигналізації і зв'язку, задіяними у проведенні ТО-2 і ремонті вузлів для
забезпечення роботи ПТОЛ.
Змінна бригада
очолюється майстром (звільненим бригадиром), що контролює виконання
обов'язкових робіт, усунення несправностей і особисто здійснює огляд найбільш
відповідальних вузлів локомотива.
Майстер несе
відповідальність за якість робіт, виконаних його підлеглими. При проведенні
ТО-2 майстер безпосередньо організує взаємодію з працівниками інших ділянок
депо і працівниками дистанції сигналізації і зв'язку, задіяними у проведенні
ТО-2 і ремонті вузлів локомотивів, а також з черговим по депо і локомотивними
бригадами, що здають і приймають локомотиви.
4.12 Майстер (бригадир) ПТОЛ повинен постійно
інформувати чергового по депо про готовність локомотивів після ТО-2,
необхідність виконання додаткових робіт, збільшення тривалості ТО-2 понад
установлену норму часу, необхідність зарахування локомотива в неексплуатований
парк або відправлення несправного локомотива на ремонт у найближче основне депо
або депо приписки.
4.13 Періодичність технічного обслуговування ТО-2
встановлюється начальником залізниці в межах від 24 до 60 годин, незалежно від
пробігу. Для маневрових, вивізних та господарських локомотивів, працюючих на
станціях віддалених від депо і ПТОЛ, періодичність постановки на ТО-2 може бути
збільшена по наказу начальника залізниці за погодженням Головного управління
локомотивного господарства.
Норма тривалості
ТО-2 локомотивів повинна бути:
-
для пасажирських локомотивів – дві години;
-
для вантажних магістральних локомотивів – півтори години;
- для всіх інших
локомотивів – одна година.
4.14 При обороті локомотива по станції, що має
ПТОЛ, коли відповідно до встановленої періодичності ТО-2 і фактичним часом
перебування локомотива в експлуатації йому не потрібно робити ТО-2,
несправності, записані в журнал форми ТУ-152, усуваються на ПТОЛ у порядку,
установленому начальником депо.
4.15 При випуску локомотива з ТО-2 майстер
(бригадир) зобов'язаний у журналі форми ТУ-152 поставити штамп - довідку про
виконання ТО-2 і заповнити його, а також зробити відмітку про усунення зауважень
машиністів з зазначенням свого прізвища і дати. Форма штампа приведена в
додатку W цієї інструкції. Працівниками, що виконали
перевірку радіостанції, АЛСН (КЛУБ) САУТ і інших пристроїв забезпечення безпеки
руху, у журналі форми ТУ-152 повинен бути в установленому порядку поставлений
штамп-довідка про їх справність.
4.16 На кожнім ПТОЛ повинен
вестися журнал реєстрації локомотивів, що пройшли ТО-2, за формою відповідно до
додатку V. У журналі вказується час початку і
закінчення ТО-2, виконані під час ТО-2 операції і прізвища (табельні номери)
виконавців. Операції, виконані персоналом ПТОЛ, завіряються підписом майстра
(бригадира). Операції, виконані працівниками інших ділянок депо чи працівниками
дистанції сигналізації і зв'язку, заносяться ними в журнал самостійно або
бригадиром (майстром, старшим майстром, старшим електромеханіком), якому ці
працівники підпорядковані. Випускати локомотив після проведення ТО-2, робити
відповідні оцінки в журналі реєстрації і ставити штамп про виконання ТО-2 у
журналі форми ТУ-152 майстер (бригадир) ПТОЛ має право тільки після того, як не
підпорядковані йому працівники поставлять у журналах відмітки про виконання
ними робіт.
4.17 Для аналізу надійності
вузлів локомотива і контролю за дотриманням технології ТО-2 на ПТОЛ ведеться "Книга ушкоджень і
несправностей локомотивів, моторвагонного рухомого складу і їхнього
обладнання" форми ТУ-29, де реєструються додаткові роботи при проведенні
ТО-2, замінені вузли і деталі локомотива (крім тих що швидко зношуються) і
причини їхньої заміни.
На основі відомостей зазначеної книги старшим майстром (майстром) ПТОЛ
виконується аналіз додаткових робіт, що затверджується начальником депо,
направляється в депо приписки локомотивів і повинен використовуватися при
складанні технічних аналізів і заходів щодо поліпшення технічного стану
локомотивного парку.
4.18 Начальники основного депо зобов'язані направляти квартальні технічні
аналізи несправностей, псування і непланового ремонту локомотивів, а також
аналізи додаткових робіт на ТО-2 з необхідними заходами для усіх депо і ПТОЛ,
що роблять ТО-2 локомотивам цього депо.
4.19 У випадку виявлення при ТО-2 ушкоджень, що вимагають проведення
непланового ремонту, і викликані незадовільним попереднім ТО чи ремонтом, начальник депо зобов'язаний у
дводобовий термін сповістити про це телеграмою в депо, де проводився цей ремонт
(ТО), і вислати поштою матеріали розслідування на протязі п'яти діб.
4.20 Начальник основного депо зобов'язаний не
рідше одного разу на місяць, а заступники начальника депо по ремонту й
експлуатації не рідше одного разу на тиждень контролювати роботу ПТОЛ, якість і
своєчасність проведення ТО-2 локомотивів, утримання обладнання й умови роботи
персоналу ПТОЛ.
4.21 Порядок забезпечення ПТОЛ
матеріалами і запасними частинами повинен бути відображений у наказі начальника
залізниці, а якщо на ПТОЛ проходять технічне обслуговування ТО-2 локомотиви
іншої дороги - у спільному наказі начальників двох причетних доріг.
Депо, у віданні якого знаходиться ПТОЛ, зобов'язано в установлений
термін давати в службу матеріально-технічного забезпечення дороги обґрунтовані
заявки на матеріали і запасні частини для забезпечення річної програми ТО-2 з
урахуванням усіх локомотивів, що проходять через ПТОЛ. З цією метою начальник
депо повинен покласти відповідальність за постачання ПТОЛ на одного із
працівників депо (заступника начальника депо по ремонту, начальника відділу
матеріально-технічного постачання депо, старшого майстра чи інших працівників).
У випадку, якщо до депо, у віданні якого знаходиться ПТОЛ, не приписані
локомотиви серій, що обслуговуються на ПТОЛ, то забезпечення запасними частинами
за даними серіями може здійснюватися за допомогою депо приписки цих
локомотивів. При складанні заявок необхідно керуватися диференційованими
нормами витрат матеріалів і запасних частин, затвердженими в установленому
порядку.
Начальники локомотивної служби і відділу матеріально-технічного
забезпечення управління дороги за участю заступників начальників депо по ремонту
зобов'язані щомісяця розглядати становище з матеріально-технічним постачанням
ПТОЛ із вживанням необхідних заходів по ритмічному постачанню їх матеріалами і
запасними частинами на повну програму ТО-2.
5 Утримування інвентаря й
інструмента, що зберігається на
локомотиві, забезпечення схоронності локомотивів, інвентаря й інструмента
5.1 Інструмент і інвентар, який
зберігається на кожнім локомотиві повинен включати в себе:
- інструмент, необхідний для виконання
робіт з технічного обслуговування локомотивними бригадами;
- сигнальні приладдя (ліхтарі, петарди);
- індивідуальні засоби захисту від
ураження високою напругою;
- гальмові башмаки;
- кінцеві рукава і кільця до них;
- змінювані резервні елементи і
пристрої для ліквідації несправностей, що
виникли під час руху;
- посуд;
- засоби пожежогасіння.
Вимоги до інвентаря, інструменту і
їхня кількість установлюються діючими наказами й інструкціями.
5.2
Перелік інструменту, змінюваних резервних елементів і пристроїв, єдиний
порядок збереження інструменту й інвентаря з точним указанням місць збереження
затверджується начальником депо, а при обслуговуванні локомотива локомотивними
бригадами декількох депо чи доріг -
начальниками служб локомотивного господарства цих доріг.
Опис інструмента й інвентаря повинен знаходитися у
визначеному місці на локомотивах кожної серії в безпосередній близькості
від інструментального ящика.
Для прискорення приймання і здавання
локомотива слюсарний інструмент і інвентар повинен зберігатися на локомотиві
групами.
До першої групи відносяться часто уживаний (ходовий)
інструмент і інвентар, а до другої -
рідко використовуваний (неходовий) інвентар і інструмент.
Неходовий інструмент і інвентар повинен
знаходитися під пломбою і для полегшення контролю за його наявністю повинен
бути, як правило, закритий захисним склом або ґратами і опломбований. Ходовий
інструмент і інвентар не пломбується.
5.3
Контроль за станом інструменту й інвентаря здійснюється працівниками
інструментального цеху (відділення) основного депо при проведенні технічних
обслуговувань ТО-3, ТО-4, ТО-5 і
поточних ремонтів.
Поповнення і
заміна інструменту й інвентаря в експлуатації проводиться в основному депо і на
ПТОЛ при черговому ТО-2 відповідно до порядку, установленому начальником депо. При роботі локомотивів на двох дорогах цей порядок установлюється
спільним наказом начальників цих доріг.
5.4 Для поповнення інструменту й інвентаря на
кожнім ПТОЛ повинен створюватися оперативний запас у кількості, установлюваній
начальником депо.
5.5 При прийманні
локомотива машиніст повинен перевірити наявність інвентаря і ходового
інструменту відповідно до переліку, а також наявність пломб на
інструментальному ящику з неходовим інструментом, візуально через скло або
захисні ґрати переконатися в наявності інструменту під пломбою.
5.6 Наказом
начальника депо призначаються особи, відповідальні за схоронність локомотива,
інструменту й інвентаря при проведенні ТО і ремонту, а також при відстої на
деповських коліях, причому повинні бути чітко визначені обов'язки таких
працівників при передачі локомотивів.
5.7 При виявленні
на прибулому в депо (пункт обороту) локомотиві
загублення чи ушкодження інструменту або інвентаря відповідальними
особами, призначеними наказом начальника депо, складається акт форми ТУ-156
(додаток Б) за підписами працівників, які приймають і здають інструмент та інвентар.
Заповнений акт
зберігається на локомотиві до моменту поповнення інструменту або інвентаря,
після чого він разом із платіжною вимогою висилається керівнику відповідного
депо для стягнення заподіяного збитку з винного працівника. Незаповнені бланки
актів повинні зберігатися у чергового по депо (пункту обороту локомотивів).
"Инструкция по текущему
обслуживанию электровозов и тепловозов в эксплуатации", затверджена МШС
СРСР 29 грудня 1978р. № ЦТ- 3727, визнана недійсною на території України.
Додаток Б
(рекомендований) (зразок)
Укрзалізниця
|
|
|
Форма ТУ-156
|
|
|
Затверджена УЗ у 2000р.
|
АКТ
на загублення інструменту, інвентаря,
сигнального приладдя і запасних частин, що виявлене при здаванні (прийманні) локомотива
і моторвагонного рухомого складу локомотивними бригадами
___________________________________________________(число,
місяць, рік) Данний акт складений при прийманні локомотива, електро-
дизель-поїзда серії ___________ № ___на
_____________________________________станції (депо)
____________________________________________
від локомотивної бригади машиніст__________________ помічник машиніста
_______________
Зворотна сторона ф. ТУ-156
При прийманні не виявилося інструменту (інвентаря):
1.____________________________________________________________
2.____________________________________________________________
3.____________________________________________________________
Інструмент (інвентар) втрачений з вини____________________________
Локомотивна бригада, що здає:
машиніст___________
помічник машиніста______________
Бригада, що приймає:
машиніст___________
помічник машиніста______________
Коментарі
Дописати коментар